وزیر خارجه ونزوئلا از آمادگی کشورش برای عادی سازی روابط با ایالات متحده آمریکا پس از اعلام موضع دولت جدید واشنگتن در قبال کاراکاس خبر داد.

کاراکاس آماده عادی سازی روابط با آمریکا است

به گزارش "قدس آنلاین"، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: کاراکاس کماکان آماده گسترش و عادی سازی روابط با واشنگتن است و این موضوع تا حد زیادی به تدابیری که دولت جدید آمریکا اتخاذ می کند، بستگی خواهد داشت.

وی در جریان سخنرانی در اجلاس سران کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (CELAC) در جمهوری دومینیکن، افزود: من اظهارات رئیس جهمور کشورم را تکرار کرده و از همه اعضای دولت جدید آمریکا می خواهم که نگاهشان به موضوع عادی سازی روابطشان با ونزوئلا، با در نظر گرفتن احترام، گفتگو و لحاظ کردن قوانین بین المللی باشد.

رودریگز ادامه داد: اگر دولت جدید آمریکا موضعش با ونزوئلا را مشخص کند آنگاه ما نیز موضع خود را اعلام خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در نوامبر ۲۰۱۶ از «جان کری» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا خواست که با اتخاذ برنامه های مثبت در قبال کاراکاس، به گسترش روابط دوجانبه سرعت ببخشد.

گفتنی است که «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا در ۱۳ ژانویه تحریمهای واشنگتن علیه ونزوئلا را به دلیل نقض حقوق بشر دراین کشور، به مدت یکسال دیگر تمدید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.