روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا' با استناد به یک فایل صوتی از نشستی محرمانه با هدف براندازی بشار اسد بین وزیر خارجه دولت اوباما و گروهی از مخالفان مسلح ضد دولت سوریه نوشت: اوباما هرگز بطور واقعی با داعش مبارزه نکرد، بلکه بر عکس از این گروه جنایتکار برای بی ثباتی خاورمیانه و براندازی اسد استفاده کرد.

روزنامه ایتالیایی:اوباما با داعش نجنگید، از آن در بی ثباتی خاورمیانه بهره برد

به گزارش "قدس آنلاین"، لاستمپا در گزارشی در این باره نوشت: یک نشست بسیار محرمانه در روز ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۶ در مقر ماموریت هلند در سازمان ملل در نیویورک، برگزار شد. جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا با گروهی از مخالفان سوری ضد بشار اسد، پشت درهای بسته دیدار کرد.
روزنامه ایتالیایی در ادامه گزارش خود افزود: موضوع نشست، تلاش برای درک امکان توسعه جنگ و تعریف نقش آمریکا بود، اما این نشست بطور سری توسط یکی از حضار ضبط و فایل صوتی آن امروز بطور کامل توسط 'ویکی لیکز' منتشر شده و در اینترنت موجود است.
** مفاد
واشنگتن و مسکو در آن روزها برای آتش بس در حلب جهت مداخله بشردوستانه و همچنین تعریف بهتر تشخیص میان شورشیان معتدل و افراط گرایان به توافق رسیدند. اما چهار روز قبل از این دیدار، هواپیماهای آمریکایی با نقض آتش بس مواضع ارتش عرب - سوریه را در 'دیرالزور' بمباران کردند و ۶۰ سرباز اسد را که با چنگ و دندان از این منطقه استراتژیکی در برابر مزدوران داعش دفاع می کردند، کشتند.
نیویورک تایمز روز ۳۰ سپتامبر نوشت که در این نشست حدود ۲۰ نفر حضور داشتند، علاوه بر جان کری و گروه او، نمایندگان گروهای مخالف بشار اسد که خدمات پزشکی و امدادی در منطقه تحت کنترل شورشیان ارایه می دادند و دیپلمات های حداقل سه یا چهار کشور ائتلاف به رهبری امریکا حضور داشتند.
** افشاسازی
در این نشست جان کری بخاطر عدم امکان مداخله مستقیم آمریکا در جنگ سوریه ابراز سرخوردگی کرد، درحالی که روسیه به درخواست مستقیم دولت مشروع بشار اسد امکان مداخله داشت.
یک مورد باورنکردنی است که بازی دوگانه دولت اوباما در خاورمیانه را افشا می کند، این است که در دقیقه ۲۶ فایل صوتی این نشست، صدای جان کری شنیده می شود که می گوید 'دلیل مداخله روسیه در سوریه، قوی تر شدن داعش و تهدید دمشق بود. روسیه مداخله کرد زیرا یک دولت داعش را (در سوریه) نمی خواست. ما می دانستیم که داعش رو به رشد است و در حال نظارت آن بودیم. ما دیدیم که قدرت داعش رو به افزایش است و فکر کردیم که این می تواند تهدیدی برای اسد باشد و او را مجبور به مذاکره کند، اما اسد به جای مذاکره، کمک پوتین را دریافت کرد'.
به عبارتی جان کری در سخنان خود تایید کرد که هدف روسیه مبارزه با داعش بود، اما هدف آمریکا مبارزه با اسد و با کمک به داعش
برای دولت اوباما، چه در زمان مدیریت خارجی کلینتون و چه در زمان جان کری، داعشی های جنایتکار، خلافت آنها، فجایع در اروپا و درام پناهجویان نسبت به هدفشان اصلی یعنی مبارزه علیه بشار اسد، 'شر کمتر' بود که در تکمیل اثر دومینو بهار عربی، جنگ در لیبی و هرج و مرج در خاورمیانه آغاز شد.
سخنان کری دروغ بزرگ لفاظی ها در باره جنگ علیه تروریسم اوباما در این سالها را افشا سازی می کند.
** حذف فایل در نیویورک تایمز و سی ان ان
لاستمپا در ادامه گزارش خود نوشت: نیویورک تایمز قبل از دیگران این فایل صورتی را دریافت و خبر آن را در گزارشی روز ۳۰ سپتامبر منتشر کرد. اما این روزنامه بزرگ لیبرال و قهرمان معنویت و لفاظی در باره اطلاعات آزاد چه کرد؟ بخشی را که در آن کری صحبت می کرد و باعث شرمندگی می شد، سانسور کرد و در گزارش خود تنها بخش هایی از این فایل را منتشر کرد.
این در حالیست که سی ان ان بدتر از آن اقدام کرد. این رسانه ابتدا کل فایل صوتی را در تارنمای خود منتشر کرد، اما وقتی متوجه مطالب آن شد، آن را حذف و یک سرویس کوتاه به بهانه خطر شناسایی حضار جایگزین کرد.
** آمریکا هم پشت داعش نباشد، متحدان سعودی هستند
البته این فایل صوتی آنچه را که دونالد ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی مبنی بر 'ایجاد داعش توسط اوباما' می گفت، تایید نمی کند، اما یقینا تاییدی بر این است که اوباما هرگز بطور واقعی با داعش مبارزه نکرد بلکه بر عکس از این گروه جنایتکار برای برنامه بی ثبات ساختن در خاورمیانه استفاده کرد.
اگر پشت داعش دست سازمان سیای دولت اوباما نبود، یقینا دستان متحدان سعودی اوباما وجود داشت. همانطوری که ویکی لیکس با انتشار ایمیلی از هیلاری کلینتون آن را افشا کرده بود، جایی که کاندیدای دمکرات ها در حالی که میلیون ها دلار از رژیم های پادشاهی تاریک اندیش خلیج (فارس) دریافت می کرد، اذعان داشت که عربستان و قطر داعش را کمک مالی می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.