بنیامین نتانیاهو و آویگدور لیبرمن نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز سه شنبه طرح ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک های یهودی نشین کرانه باختری را به تصویب رساندند.

کمک مالی داماد ترامپ برای شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته در بیانیه ای ضمن اعلام این خبر گفت که از مجموع این واحدهای مسکونی جدید، ۱۰۰ واحد در شهرک بیت ایل در شمال رام الله احداث می شود که هزینه و اعتبارات مالی آن را خانواده داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تامین خواهد کرد.

این طرح شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی در حالی به تصویب می رسد که هنوز ۲۴ ساعت از گفتگوی تلفنی ترامپ و نتانیاهو نگذشته بود. هر دو طرف این گفتگوی تلفنی را مثبت و مهم خوانده بودند.

گفتنی است که شهرداری قدس اشغالی چند روز پیش نیز طرح ساخت ۵۶۰ واحد مسکونی جدید برای صهیونیست ها در شهرک های یهودی نشین واقع در قدس اشغالی را به تصویب رسانده بود.

این دومین طرح شهرک سازی رژیم صهیونیستی در پنجمین روز از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید است. در حالی که دولت سابق آمریکا هر بار روی کاغذ طرح های شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم می کرد و آن را مانعی بر سر راه پیشبرد راه حل تشکیل دو کشور می دانست، دولت جدید آمریکا نه تنها آن را محکوم هم نمی کند، بلکه بارها اعلام کرده که از شهرک سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین حمایت کرده و حتی قصد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را نیز دارد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.