تبریز- امام جمعه تبریز با بیان اینکه بعضی‌ها خیال می‌کنند تنها راهپیمایی در ۲۲ بهمن کافی است، گفت: انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در این ایام برای نوجوانان و جوانان لازم است؛ مخصوصاً مسابقات انس با قرآن خیلی مفید است.

راهپیمایی در ۲۲ بهمن کافی نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار حجت‌الاسلام اعتمادی، جمعی از فعالان مساجد و اعضای ستاد یادواره شهدای کجاباد ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی است تا از ایثارگری‌های شهدا تجدید خاطر شده و فداکاری‌های ملت بزرگوار ایران یادآوری شود.

وی با بیان اینکه نسل نو، نوجوانان و جوانان ما انقلاب را ندیده‌اند، خاطرنشان کرد: از سال ۴۲ تا ۵۷ حوادث بسیار زیادی همچون تبعیدها و زندانی انقلابیون، تبعید امام بزرگوار، جریان ۱۷ شهریور میدان ژاله (شهدا) تهران و شهادت انسان‌های بی‌گناه و در نهایت قیام مردم تبریز، تهران و سایر شهرستان‌ها در کشور رخ داد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انفاس قدسی حضرت امام(ره) سبب شد این انقلاب به ثمر برسد، اضافه کرد: بنا بر فرموده امام بزرگوار در دهه فجر انفجار نور به معنای کامل در کشور ما محقق شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اوضاع نابسامان و فساد اخلاق و اقتصادی قبل از انقلاب در کشور، تشریح کرد: با حکومت خاندان سلطنتی و حاکمیت فاسد و جائر، اسلام از بین رفته بود و به برکت انقلاب اسلامی تحولی ۱۸۰ درجه‌ای پیش آمد، بنابراین گرامیداشت دهه فجر لازم است.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های ورزشی بهتر است به وسیله مساجد انجام بگیرد، بیان کرد: یکی از راه‌های جذب و علاقمند کردن جوانان و نوجوانان به مساجد و شرکت در نماز جماعت همین برنامه‌های فرهنگی ورزشی است و هر مسجد می‌تواند یک استخر را هفته‌ای یکی دو بار اجاره کند تا بچه‌ها از طرف مساجد بروند و شنا یاد بگیرند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به دستور دین مبین اسلام مبنی بر یادگیری شنا و تیراندازی، اظهار کرد: با توجه به اینکه تیراندازی از طریق بسیج و سپاه آموزش داده می‌شود، وظیفه همگانی است، حتی افراد بزرگسال نسبت به یادگیری رشته‌های شنا و تیراندازی اهتمام ورزند که امری مطلوب و دستور اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، نقش مساجد را در تربیت جسمی و روحی جوانان مؤثر دانست و افزود: تربیت بدنی از راه ورزش؛ شنا و تیراندازی ... تربیت روحی از طریق قرآن، تعلیمات دینی و معارف اسلامی میسر می‌شود و ایام‌الله دهه فجر برای برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی ورزشی مساجد فرصتی مناسب است.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه رژیم طاغوت بی‌دینی و فساد اخلاق را ترویج می‌کرد، یادآور شد: بیشتر مردم ایران، اسلام و حاکمیت ولایت فقیه را می‌خواستند.

وی در ادامه هدف از انقلاب را حفظ دین مبین اسلام دانست و یادآور شد: البته پاره‌ای مشکلات اقتصادی و فرهنگی هم در جامعه وجود دارد که امیدواریم به فضل پروردگار حل شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهداف دشمنان اسلام و انقلاب، وظایف فعالان فرهنگی مساجد را مهم دانست و تأکید کرد: دشمنان باز هم با تهاجم فرهنگی، سعی دارند جوانان ما با ولایت فقیه و دین فاصله پیدا کنند، بنابراین جذب نوجوانان و جوانان عزیز به مساجد از وظایف مهم فعالان فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.