آیت الله محمدی ری‌شهری در دیدار مفتی اعظم و جمعی از مفتیان کشور گرجستان گفت: علمای جهان اسلام باید برای وحدت کلمه امّت اسلام تلاش کنند.

علمای جهان اسلام برای وحدت کلمه امّت اسلامی تلاش کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع) آیت‌الله محمدی ری‌شهری با مفتی اعظم و جمعی از مفتیان کشور گرجستان دیدار کرد.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: دشمنان اسلام، در شرایط کنونی، خصوصاً پس از پیروزی انقلاب اسلامی با این واهمه، که اگر اسلام در دنیا زنده باشد این ایده و منطق برای مقابله و برچیدن بساط ظلم و ستم دشمنان فراگیر خواهد شد، به فکر توطئه تشدید تفرقه بین مسلمانان افتاده‌اند تا از موفقیت و همه‌گیر شدن اسلام انقلابی در جهان جلوگیری کنند.
 تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) افزود: این توطئه خطرناکی است که دشمنان اسلام برای مقابله با پیش‌روی اسلام و قرآن برنامه‌ریزی کرده‌اند و متاسفانه در جوامع اسلامی هم عده‌ای فریب خورده‌اند و مجری برنامه‌های شوم آنها هستند.
 آیت‌الله محمدی‌ ری‌شهری ضمن خوش‌ آمدگویی به علمای محترم اهل سنت کشور گرجستان اظهار امیدواری کرد که حضور ایشان در ایران، زمینه ساز دوستی و همفکری و زندگی بهتر برای امت اسلام باشد.
 تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) تاکید کرد: در همه این دید و بازدیدها علمای جهان اسلام باید برای وحدت کلمه هر چه بیشتر امت اسلام تلاش کنند زیرا توطئه های بزرگ دشمنان اسلام اکنون در حال تحقق است مثل همین جریان تکفیریها که اکنون خطر بزرگی برای جهان اسلام است، جریانی که در واقع مجری برنامه‌های دشمنان اسلام در نقاط مختلف جهان حتی در کشورهای غیراسلامی است که ماموریت دارد اسلام را با چهره زشت، تاریک و خشن به دیگران معرفی کند.
 رئیس دانشگاه قرآن و حدیث بیان کرد: در این شرایط، بزرگان از علمای امت اسلام وظیفه سنگینی برعهده دارند برای آگاه‌کردن همه ملتها، خصوصاً نسل جوان که اگر این هوشیارسازی و آگاه‌سازیها وجود داشته باشد، تبلیغات این گروه های فریب خورده بی‌ثمر خواهد شد.
 آیت‌الله محمدی ری‌شهری گفت: البته وجود برخی اختلافات در مذاهب اسلامی طبیعی است اما مشترکات میان امت اسلام فراوان است از جمله توحید، نبوت، کتاب و قبله و بسیاری از مشترکاتی که باید به آنها تکیه کرد و نگذاشت، دشمنان و افراد نا آگاه با وجود اینها، از مسایل تفرقه‌انگیز بهره‌برداری کنند.
 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در تاریخ اسلام، در بسیاری از کشورها از جمله عراق، سالهای سال مسلمانان با خوبی و خوشی در کنار هم زندگی کرده‌اند، اما اخیراً دشمنان اسلام در تلاش هستند تا برادران مسلمان را در این کشورها بجان هم بیاندازند از این رو یکی از اقدامات مهم برای مقابله با این توطئه دشمنان اسلام نزدیک کردن نقطه نظرات خود در حوزه مبانی اندیشه‌‌ای میان امت اسلام است.
 آیت‌الله محمدی ری‌شهری گفت: در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، یکی از اقداماتی که برای نزدیک کردن میان نظرات علمای اهل سنت و علمای شیعه انجام شده، تاسیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث است که در این موسسه در کنار منابع شیعی از منابع اهل سنت هم بهره‌گیری می‌شود و به همین جهت در کتابهایی که تالیف می‌شود در ارجاعات مطالب در کنار منابع شیعه منابع اهل سنت هم مورد استناد قرار می‌گیرد.
 مفتی اعظم و جمعی از مفتیان اهل سنت کشور گرجستان در جریان سفر به ایران و دیدار با مراجع و علمای ایران، با آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) دیدار کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.