شادمهر راستین به اظهارات عباس جدیدی درباره‌ی هنرمندان واکنش نشان داد.

واکنش یک سینماگر به اظهارات یک عضو شورای شهر / «آماده مناظره‌ام»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، شادمهر راستین در پی اظهارات اخیر عباس جدیدی (عضو شورای شهر تهران) درباره‌ی هنرمندان که اشاره‌اش رضا کیانیان است، گفت: نکته اصلی که قصد دارم مطرح کنم به عنوان یک شهروند عادی است؛ وقتی صحبت‌های جدید آقای جدیدی را نسبت به آقای کیانیان خواندم چند پرسش برایم مطرح شده است که می‌خواهم در فضای رسانه‌ای آن را بازگو کنم و همین جا اعلام کنم که آمادگی مناظره دارم.

او با اشاره به صحبت‌های جدیدتر این عضو شورای شهر، ادامه داد: خیلی خوشحالم که آقای جدیدی با کمک مشاوران خود با ادبیات خیلی بهتری دارند، صحبت می‌کنند که این از اولین مزایای معاشرت با فرهنگی‌ها و سینماگران است ! سوالات مطرح شده توسط اینجانب نیز از ایشان بر اساس مواردی است که خودشان اعلام کرده‌اند.

این فیلم‌نامه‌نویس در ادامه پرسش‌هایش را بدین شکل مطرح کرد: تحصیلات تخصصی آقای جدیدی در حوزه شهرسازی، معماری و عمران و مدیریت شهری چیست؟! آقای جدیدی قبل از اینکه وارد شورای شهر بشوند، چه فعالیت شهری و مدیریت شهری داشته‌اند، خصوصا در رابطه با مسئولیت اجتماعی هر شهروند؟!

راستین در ادامه گفت: این در حالی است که شخصی مثل رضا کیانیان فعالیت‌های اجتماعی موثری داشته و اخیرا تذکر جدی به همه ایرانی‌ها برای خشک شدن دریاچه ارومیه داده است. آقای جدیدی چه فعالیت اجتماعی داشتند که در آن از اعتبار منافع مادی فردی برای اجتماع هزینه کرده باشند نه اعتبار برای منافع شخصی! و همچنین ایشان فعالیت اجتماعی عام‌المنفع‌شان چه بوده است؟! خصوصا در دورانی که در شورا بودند، چه اقداماتی انجام دادند که باعث شود، ساختمان پلاسکو به این سرنوشت دچار نشود؟!

او تصریح کرد: ایشان چه طرح شهری را پیگیری کردند و در شورای شهر چه پیشنهاد عمرانی و مدیریت شهری داشته‌اند که منجر به رفاه شهروندان شده باشد، حتی به طور غیرمستقیم؟! برای ما سئوال است که حوزه‌هایی که ایشان تخصص دارند و می‌توانند سخن بگویند چیست؟! 

راستین در عین حال مطرح کرد: این روزها سینماگران نگران هستند که با گفته‌های همچون واکنش ایشان به هنرمندان، خشت اول کجی که برخی از ورزشکاران در شورای شهر گذاشته‌اند به بنای قابل اتکایی تبدیل نشود، بطوری که بعدها این شورا از مزایای حضور قهرمانان محروم شود، چون قهرمانان آینده از اینکه گذشتگان آنها، نابخردانه در شورای شهر حضور داشتند،شرمنده می‌شوند.

او در عین حال تاکید کرد: دوستانه به آقای جدیدی توصیه می‌کنم که به حرف‌های آقای کیانیان گوش بدهند.

شادمهر راستین در پایان گفت: من نه به عنوان دبیر کنفرانس بناهای بلند، نه به عنوان عضو هیات مدیره خانه سینما و نه به عنوان سردبیر بنای شهری فقط به عنوان یک شهروند می‌خواهم نقش ایشان را در جلوگیری از حوادث شهری همچون آتش سوزی ساختمان پلاسکو بدانم و آخرین سوال‌ام این است که آیا در انتخابات دوره بعدی، ایشان بدون هیچ ائتلاف با هیچ گروهی می‌توانند در شورای شهر حضور داشته باشند؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.