رئیس‌جمهور مصر در سخنان امروز به مناسبت ششمین سالروز پیروزی انقلاب ۲۵ ژانویه و سرنگونی رژیم دیکتاتوری «حسنی مبارک» تأکید کرد که این انقلاب به عنوان نقطه تحول بزرگ در تاریخ مصر باقی خواهد ماند.

السیسی، انقلاب 25 ژانویه را تبریک گفت

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالفتاح السیسی» امروز چهارشنبه سالروز انقلاب 25 ژانویه را تبریک گفت.

وی در نطقی که از تلویزیون مصر پخش شد، با اشاره به اینکه انقلاب ژانویه نقطه تحولی در تاریخ مصر باقی خواهد ماند، اظهار داشت: احساس سرخوردگی از این انقلاب زمانی بود که انقلاب از مسیر خود منحرف شد و منافع تنگ‌نظرانه و اهداف غیر ملی بر آن حاکم شد و پس از آن انقلاب ملت در ژوئن 2013 به وقوع پیوست تا این مسیر را اصلاح کرده و ملت به حق خود را در حفظ هویت و تعیین سرنوشت و نیز مبارزه با گروه‌های تروریستی باز‌پس گیرد.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که السیسی همچنین نبرد بزرگ ملت مصر برای توسعه و اصلاحات اقتصادی و سیاسی را مورد اشاره قرار داد و افزود که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد مصر طی سال‌های گذشته راه درست را پیموده و تدوین و تصویب قانون اساسی و تشکیل پارلمان که بیانگر اراده ملت است، تکمیل شد.

رئیس‌جمهور مصر بر استمرار مقابله با تروریسم تا ریشه‌کنی آن از سرزمین مصر تأکید کرد و افزود که با این حال هیچ چیز ما را از ادامه جنگ علیه فساد که خطرات آن کمتر از خطر تروریسم نیست باز نخواهد داشت همچنانکه به اصلاحات اقتصادی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای ادامه خواهیم داد.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.