ساری- به دنبال بارش برف سنگین در مازندران و خسارت شدید سرما به باغ های مرکبات کشاورزان محصول خود را که خریداری برایش پیدا نکردند، در رودخانه هاو سواحل دریاریختند.

سواحل مازندران رنگ پرتقال گرفت

قدس آنلاین - حسین احمدی: جریان رودخانه ها این روز هاپرتقال های دور ریخته شده را به دریا برده و موجب شد تا سواحل رنگ پرتقالی به خود بگیرد.

کارشناسان کشاورزی پیشنهاد دفن پرتقال های بلا استفاده را به باغداران توصیه کرده بودند اما متاسفانه برخی با رها کردن محصول خود در رودخانه های مجاور روستا، آلودگی محیط زیست را رقم زدند.

آلودگی جدید زیست محیطی با طعم پرتقال، نگرانی هایی را بدنبال داشته که مدیران کشاورزی و محیط زیست برای این پدیده زیبا اما زشت، باید چاره ای بیابند.

مازندرن در حوزه پسماند و پساب مشکل دارد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران در این ارتباط می گوید: پسماندهای زیادی در کشاورزی وجود دارد که متاسفانه اقدامی در جهت ساماندهی آنها انجام نشده است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه در استان مازندران در حوزه پسماند و پساب مشکلات عدیده ای وجود دارد، اظهار می کند: در ماده ۳۶ آیین نامه اجرایی یکی از دستگاه ها که مکلف به ساماندهی پسماندهای حوزه خود شده، جهادکشاورزی است.

وی با ذکر این مطلب که در حوزه ساماندهی پسماند از برنامه عقب هستیم، می افزاید: همانگونه که در زمینه زباله های شهری باید به سه موضوع اصلاح الگوی مصرف، کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا توجه شود، در حوزه کشاورزی هم باید این سه اصل رعایت گردد.

اثرات زیست محیطی این آلودگی اعلام خواهد شد

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه این پدیده سواحل پرتقالی، مخاطرات زیست محیطی را بدنبال دارد، خاطرنشان می کند: اثرات این پدیده نیاز به واکاوی بیشتری داشته و پس از بررسی توسط کارشناسان محیط زیست، نتایج آن اعلام خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه توقع داشتیم کشاورزان حساسیت بیشتری به محیط زیست داشته باشند، تاکید می کند: باغداران باید ضایعات کشاورزی خود را در خاک دفن می کردند تا به کود تبدیل شود.

وی با ذکر این نکته که افزودنی هایی که به منابع آب و خاک اضافه می شود، مشکل ساز خواهد بود، از باغداران می خواهد توجه بیشتری به محیط زیست داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.