کرمان- شهردار رفسنجان گفت: تجهیزات آتش نشانی رفسنجان مناسب ساختمان های شهر نیست و ساختمان های شهر هم تجهیزات اولیه اطفاء حریق ندارند.

تجهیزات آتش نشانی رفسنجان جوابگوی نیاز این شهر نیست

به گزارش قدس آنلاین، اکبر پورمحمدی صبح پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران رفسنجان که در فرمانداری این شهرستان تشکیل شده بود، با بیان اینکه ساختمان های این شهر تا ۱۱ طبقه ارتفاع دارند، اظهار کرد: با این حال تجهیزات آتش نشانی تنها تا سه طبقه را می توانند پوشش دهند.

وی ادامه داد: در این ساختمان ها پیش بینی هیچ گونه تجهیزات اعلام حریق یا لوازم اولیه اطفاء حریق صورت نگرفته و به همین دلیل به برخی از این ساختمان ها پایان کار نداده ایم.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه برخی دستگاه های اطفاء حریق که در ساختمان های مرتفع استفاده می شوند، بیش از ۳ میلیاردتومان قیمت دارند، ادامه داد: همچنین بسیاری از ساختمان ها در شهر فعالیت می کنند که سرمایه های زیادی در آن ها هزینه شده است اما هیچگونه امکانات آتش نشانی در آن ها تعبیه نشده است.

وی با اشاره به اینکه علت اغلب آتش سوزی ها اتصال برق است، گفت: ادارات بزرگی مانند دادگستری، بیمه، بیمارستان ها و مانند آن باید به کپسول آتش نشانی مجهز باشند که جبران این غفلت های سخت و غیرممکن است.

پورمحمدی ادامه داد: ضروری است جلساتی برای توجیه مسئولان مدارس و همچنین اعضای هیأت امنای مساجد برگزار شود و در آن نکات اولیه ایمنی آموزش داده شود.

وی با تأکید بر لزوم احداث کمربندی شرقی در رفسنجان گفت: تانکرهای حمل سوخت به اجبار باید از مقابل بیمارستان عبور کنند و اگر اتفاقی بیفتد، جبران آن به سادگی ممکن نیست.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه سیم کشی برق بازار اصلی شهر مربوط به ۴۰ سال قبل است و مشکل دارد، گفت: مقدمات کابل کشی اولیه بازار انجام شده و امیدواریم این مشکل قبل از وقوع حادثه ای برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.