رژیم سعودی بار دیگر با استفاده از بمب‌های ممنوعه بین‌المللی یک منطقه در یمن را هدف قرار داد.

عربستان با ۴۳ بمب خوشه‌ای و فسفری منطقه ذباب در تَعِز را بمباران کرد

به گزارش "قدس آنلاین"؛ جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی و ناوچه‌های جنگی این ائتلاف از صبح امروز پنجشنبه تاکنون با ۴۳ بمب خوشه‌ای و فسفری رشته کوه‌های العمری در ذباب واقع در تعز در جنوب غرب یمن را بمباران کردند.

مهمات خوشه‌ای به انواع وسایل انفجاری گفته می‌شود که در اثر یک انفجار اولیه تعداد زیادی مهمات کوچک‌تر به سان ترکش را در منطقه انفجار پخش می‌کنند تا با فاصله زمانی پس از انفجار اول منفجر شوند.

بر اساس کنوانسیون بمب‌های خوشه‌ای که سال ۲۰۰۸ به امضای ۱۱۶ کشور رسید، استفاده از این بمب‌ها ممنوع است و این در حالی است که آمریکا و عربستان تاکنون این کنوانسیون را امضا نکرده‌اند.

بمب‌های فسفری نیز هنگام انفجار زخم‌های بسیار عمیقی را در کسانی که در معرض آن قرار بگیرند ایجاد می‌کند و همچنین با انفجار این بمب ها، تک تیراندازان و کسانی که تله‌های انفجاری را از دور کنترل می‌کنند، مجبور می شوند پناه بگیرند.

هلاکت ۸ مزدور ائتلاف متجاوز سعودی در الجوف

یک منبع نظامی به المسیره نت گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تداوم حملات عربستان، شب گذشته مرکز تجمع مزدوران عربستان در منطقه صبرین در بخش خب الشعف در الجوف را هدف قرار دادند که در پی این حمله ۸ تن از مزدوران به هلاکت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.

حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن به‌بهانه بازگرداندن مشروعیت به این کشور به‌نمایندگی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن از ششم فروردین ماه ۱۳۹۴ آغاز شده است.

رژیم سعودی با وجود حملات بی‌وقفه خود که حاصل آن کشته و زخمی شدن هزاران انسان بی‌گناه بوده است، نتوانسته است هیچ کدام از اهداف شوم خود را در راستای سلطه بر یمن و منابع آن محقق کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.