زاهدان- باران های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان تاکنون منجر به تخریب ۱۶۰ واحد مسکونی شده است.

سیل ۱۶۰ واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان را تخریب کرد/سیل زدگان تسهیلات دریافت می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جاری شدن سیل و شدت بارندگی در طی هفته گذشته علاوه بر اینکه جان یک زن ۶۰ ساله را گرفت تعداد ۱۶۰ واحد مسکونی را نیز تخریب کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در همین رابطه اذعان کرد: تاکنون ۱۶۰ واحد مسکونی تخریب شده در پی بارندگی اخیر در سطح استان شناسایی شده است.

رضا اربابی اظهار کرد: بیشترین خسارات وارده در پی بارندگی و جاری شدن سیلاب به بخش راه‌ها، کشاورزی و واحدهای مسکونی وارد شده است.وی افزود: در حال حاضر ۲۰ تیم متشکل از کارشناسان بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در حال بازرسی از مناطق سیل‌زده برای شناسایی واحدهای مسکونی خسارت دیده هستند.

اربابی با اشاره به روند خدمت‌رسانی به مردم مناطق آسیب دیده در پی بارندگی، بیان کرد: امکانات معیشتی اولیه لازم برای اسکان موقت مردمی که منازل آنها در پی بارندگی دچار آسیب شده در مناطق مختلف استان فراهم است.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات برای منازل آسیب دیده استان، گفت: مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد به همه خانوارهایی که منازل مسکونی آنها در پی بارندگی اخیر بالای ۶۰ درصد تخریب شده تعلق می‌گیرد.

وی افزود: همچنین جهت اعطای تسهیلات بلاعوض بازسازی منازل سیل‌زدگان، پیگیری لازم جهت انجام  روند اداری در حال انجام است تا در صورت امکان این تسهیلات نیز به مردم سیستان و بلوچستان پرداخت شود که البته این روند مقداری زمانبر است.

اربابی با اشاره به آسیب‌دیدگی جدی بخشی از زمین‌های کشاورزی مردم استان در پی وقوع بارندگی شدید، تصریح کرد: خسارات کشاورزان از طریق صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان محمدی اصل ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
    0 0
    از هیأت محترم دولت تقاضا داریم همانطور که بیش از9 هزاران میلیارد به مفسدان بانک ... بدون هیچ گونه سود و بدون کارمزد پرداخت شده مقرر فرمایند از همان محل مبالغی بدون سود و کارمزد به سیل زدگان بیچاره سیستان و بلوچستان نیز پرداخت شود ، به خدا ثواب دارد ، آخه اینها نیز در بیت المال سهمی دارند