کرمان- نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: بی توجهی مسئولان به کانال های آب رسانی به مزارع کشاورزی خسارت های زیادی به منابع آبی شرق استان وارد کرده است.

منابع آبی شرق کرمان در بی توجهی مسئولان خسارت بار شده است

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله نیکزادی صبح پنج شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان خشکسالی و کمبود منابع آبی را از معضلات زیست محیطی استان برشمرد و اظهار کرد: بسیاری از قنات های منطقه شرق استان خشک شده و بحران کم آبی بیش از گذشته به ما نزدیک شده است.

وی به بهره برداری از سد نساء بم اشاره کرد و گفت: بی توجهی وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در تکمیل کانال های آب رسانی به مزارع کشاورزی خسارت های زیادی به شرق استان در زمینه آب وارد کرده است.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی به تبخیر آب سد نسا و ناتوانی دولت از بهره گیری از آب این سد اشاره کرد و گفت: آب موجود هم با اجرا نشدن سیستم های آبیاری تحت فشار بیهوده هدر می رود.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و نیرو باید جبران مافات کنند، گفت: در شرایطی که آب در استان خودمان به هدر می رود، طرح هایی در خصوص شیرین کردن آب دریا در استان مطرح می شود.

نیکزادی با بیان اینکه استفاده نکردن از منابع آبی استانی و تلاش برای انتقال آب از خارج استان توجیه اقتصادی ندارد، ادامه داد: اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در استان سهم اول را در برنامه ریزی های کنترل مصرف آب دارد.

وی با اشاره به سفر امروز معصومه ابتکار به کرمان، ادامه داد: رئیس سازمان محیط زیست آیا از درختان ۱۰ متری که در شرق کرمان زیر شن های روان دفن شدند، اطلاع دارد؟

نیکزادی ادامه داد: مردم شرق استان کرمان در باد و ریزگردها زندگی می کنند و شن های روان خانه های مردم را دفن کرده است. رئیس سازمان محیط زیست در سفر خود باید به این نکات هم توجه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.