گرگان- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمک به ایتام یکی از شاخص های مهم در انقلاب اسلامی است و استقلال کشور بدون توجه به نیازمندان میسر نخواهد شد.

کمک به ایتام از شاخص های مهم انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، پرویز فتاح ظهر پنج شنبه در دیدار با کارکنان و مددجویان کمیته امداد شهرستان گنبدکاووس در کانون تربیتی فرهنگی ولایت به آیات قرآن مبنی بر ضرورت کمک به هم نوعان اشاره و اظهار کرد: آروزی همه انسان ها این است که پس از مرگ به این دنیا برگشته و کار خیر و صدقه انجام دهند و این نشان دهنده اهمیت فعالیتی است که همکاران ما در کمیته امداد انجام می دهند.

وی با بیان اینکه همه ما خادم مردم هستیم و مددکاری افتخاری بزرگ در همه مناصب کشور است، ادامه داد: امدادگری و مددکاری محدود به کمیته امداد نیست و همه ما چه فرماندار و چه امام جمعه باید امدادگر باشیم و خود را خادم مردم بدانیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: امام راحل که ادامه دهنده مکتب اولیاء و انبیاء بود، انقلاب اسلامی را در کشور بنیان گذاشت تا سنت الهی کمک به مستضعفان را در کشور احیاء کند و به همین دلیل هنوز یک ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود حکم تشکیل کمیته امداد را صادر کرد.

وی با اشاره به ضرورت همگانی کردن کار امدادگری گفت: هرچه انفاق و زکات افزایش یابد، به تزکیه جامعه کمک خواهد کرد و پایه های معنوی نظام را تقویت می کند.

فتاح با بیان اینکه باید در راستای افزایش مشارکت ها تلاش کنیم، افزود: در اسلام به سنت صدقه تأکید شده و همین امر می تواند ما را در جلب بیشتر مشارکت مردم یاری کند.

وی از کمک ۴ میلیارد تومانی مردم در امسال خبر داد و افزود: در شهرستان گنبدکاووس ۲۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد، مسکن ندارند و در تلاش هستیم تا با توافق با فرماندار شهرستان مجوزهای لازم برای دریافت زمین در جهت احداث خانه برای نیازمندان دریافت کنیم.

فتاح همچنین به اهدای جهیزیه اشاره کرد و گفت: متاسفانه ۱۹۰ فقره جهیزیه در نوبت قرار دارد و مدیر کل کمیته امداد استان این قول را دادند تا این تعدادها به صفر برسد البته ما هم در توان خود کمک خواهیم کرد تا هرچه زودتر این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های ارزیابی انقلاب ما، کمک به نیازمندان و ایتام است، افزود: رهبر انقلاب رسیدن به استقلال را در کشور و عبور از پیچ تاریخی را وابسته به کمک به ایتام می دانند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان اظهار داشت: مبلغ  وام این افراد بسیار ناچیز است و باید وام‌های ضروری به صفر برسد و در آینده نیز فردی در نوبت‌دهی وام منتظر نماند.

وی درباره مجتمع اقتصادی اظهار داشت: از آنجایی که منافع این مجتمع شرعا و قانونا باید برای مددجویان باشد، این مجتمع باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و سپس احداث شود، البته با توجه به این که ۴ هکتار اراضی مربوطه برای ساخت مجتمع از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، در صورت فروش این اراضی مبالغ از شهرستان خارج نخواهد شد و به نفع مددجویان استفاده می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت :شاخص استان نسبت به کشور پایین است و شهرستان گنبدکاووس نباید از شاخص استان عقب بماند و امیدواریم به همت شما و عزم و اراده و استفاده از ظرفیت استاندار، ائمه جمعه و بخشداران شاخص‌ها بهبود یافته و مشکلات حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.