اصفهان- مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: قانون فعلی تامین اجتماعی باید بازنگری شود زیرا بسیاری از بخشنامه های آن متناسب با زمان نیست و نیازمند تنقیح است.

بسیاری از بخشنامه های قانون تامین اجتماعی متناسب با زمان نیست

به گزارش قدس آنلاین، سید تقی نوربخش پیش از ظهر امروز در همایش رؤسا و کارشناسان واحدهای حقوقی سازمان تأمین اجتماعی در اصفهان افزود: قانون فعلی تأمین اجتماعی قدمت ٤٠ ساله دارد که در طی این مدت الحاقات زیادی به آن اضافه شده است.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای قانون تامین اجتماعی پس از تصویب، بخشنامه ها و دستور العمل های زیادی صادر شده است، اظهارکرد: قانون فعلی تامین اجتماعی باید بازنگری شود زیرا بسیاری از بخشنامه های آن متناسب با زمان نیست و نیازمند تنقیح است.
وی، تنقیح قوانین تامین اجتماعی را از برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: قوانین باید با روش علمی و بصورت کارشناسی اصلاح و بازنگری شود تا ضمانت اجرایی داشته باشد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر وجود اراده کامل برای اجرای صحیح و دقیق قانون در سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: قانونمداری به عنوان اولین راهبرد مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی مطرح است و این راهبرد با جدیت دنبال می شود.
وی اظهارکرد: در سه سال گذشته شاهد گسترش روحیه و تفکر قانونمداری در بدنه اجرایی سازمان تامین اجتماعی هستیم.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تشکیل شورای حقوقی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این شورا اساتید رشته حقوق و قضات حضور دارند و بر اجرای صحیح قانون در سازمان تأمین اجتماعی نظارت می کنند.
نوربخش با بیان اینکه در سازمان تأمین اجتماعی برای نهادینه شدن قانونمداری، ساختار سازی شده است، افزود: در سه سال گذشته حتی یک پرونده در سازمان بازرسی کل کشور درباره سازمان تأمین اجتماعی تشکیل نشده است.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه حفظ اموال عمومی از اولویت های این سازمان است، افزود: در سازمان تأمین اجتماعی حفظ حقوق فردی بیمه شدگان و رعایت حقوق عمومی به صورت همزمان مورد توجه است.
نوربخش افزود: رویکرد سازمان تأمین اجتماعی قانونمداری است و فرهنگ سازی و ایجاد ساختار مناسب برای اجرای صحیح قانون در اولویت های این سازمان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه قانون گرایی، برنامه محوری، پاک دستی و پاسخگویی از راهبردهای مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: اگر قانون در همه فرآیندهای سازمان رعایت شود از بسیاری مشکلات و چالش ها پیشگیری می شود و حتی اگر به قانون نیز نقد داشته باشیم باید بدانیم که قانون برای همه لازم الاجرا است.
در این همایش، از قضات برتر دیوان عدالت اداری، کارشناسان حقوقی برتر ادارات کل استانی و مدیریت درمان و همچنین از مدیران کل و درمان تامین اجتماعی استان اصفهان تقدیر شد.

..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.