رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به اینکه انتظار دستاورد از برجام در آینده نمی‌توان داشت، گفت: هیچ کس از هواپیمای نو بدش نمی‌آید ولی نحوه استقبال از هواپیمای جدید اهانت به ملت ایران بود.

زاکانی: ‌نحوه استقبال از هواپیمای جدید اهانت به ملت ایران بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا زاکانی عصر امروز در نخستین گردهم‌آیی جبهه پیروان انقلاب اسلامی شهرستان یزد با اشاره به تاثیر و نقش نخبگان و آحاد مردم در روند حرکت انقلاب، اظهار داشت: دو جزء در جامعه همیشه رفتارهای معنا‌داری داشته‌اند و انتخاب و حضور آنها، هدایت‌گری و یا انتخاب درست بوده است.

وی ادامه داد: بالاترین امتیازی که در جامعه مفتخر به آن هستیم این است نائب بر حق امام زمان(عج) متعلق به رهبری است و هدایت‌گری انقلاب را چه در زمان امام خمینی(ره) و چه در زمان خلف صالح ایشان را بر عهده داشته‌اند.

زاکانی دوران رهبری مقام معظم رهبری را دوره جهاد اکبر دانست و گفت: این دوره از سختی بسیار بیشتری برخوردار است و با ویژگی‌های متفاوت‌تری در این دوران روبه‌رو هستیم.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام ادامه داد: بعد از رحلت جانسوز حضرت امام خمینی(ره)، نائب امام زمان، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) کار بسیار سخت‌تر و دشوارتری داشته و دارند ولی به لطف خدا مسیر به گونه‌ای است که امروز ایران اسلامی، خط مقاومت و جبهه مسلمین و مستضعفین را در مقابل نظام سلطه و لیبرال آمریکا در اوج قدرت نگاه داشته است.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که انقلاب اسلامی ایران بی نام امام خمینی(ره) در هیچ کجا شناخته شده نیست، همانطور امروز نام انقلاب در تمام دنیا با نام رهبر معظم انقلاب می‌درخشد.

زاکانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری انقلاب را در اوج شرایطش گرفت و به نظامی مستحکم در دنیا ایجاد کرد به گونه‌ای که در تمام دنیا حضوری مستحکم و استوار دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از عنایات حضرات معصومین(ع) و انوار الهی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت چگونه می‌شود در شرایطی که تمام جهان به ویژه منطقه ما با مشکلات و جنگ و آتش روبه‌رو هستند، ایران در اوج امنیت چنین بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا پس از سه هزار میلیارد دلار در افغانستان با سرافکندگی برگشت، گفت: در لبنان، سوریه و جای جای منطقه آمریکایی‌ها هزینه‌های بسیاری دادند ولی در عینی که به کمترین نتیجه هم نرسیدند، جایگاه ایران هر روز بیشتر و بهتر شد.

زاکانی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری در جهان از چنین نعمت رهبری برخوردار نیست، عنوان کرد: با این اوصاف سئوالی پیش می‌آید که چرا با وجود چنین انواری و الطافی، ما در داخل کشور با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در پاسخ به این سئوال گفت: درست است که انقلاب از این نعمت عظیم برخوردار است ولی نظام ایران جمهوری اسلامی است و موثرترین عناصر در کشور بعد از رهبری انقلاب اسلامی که مسئولان هستند، توسط مردم و با رای آنها انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: اینجا اگر اشکالی وجود دارد، به مسئولان بر می‌گردد چرا که مردم آنها را انتخاب می‌کنند و تمام فراز و نشیب‌های 38 سال گذشته تحمیل شده از سوی مسئولان است.

زاکانی در پاسخ به اینکه چرا نامی از دشمن در این زمینه برده نمی‌شود، گفت: دشمن کاری جز دشمنی ندارند و نماینده مردم تهران در مجلس نهم ان هستند که می‌توانند مثل امیرکبیر فداکاری کنند و سه ساله نقطه روشنی و پیشرفت را در انقلاب رقم بزنند یا اینکه نقطه تاریک و سیاه برای انقلاب به جا بگذارند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  افزود: لایه سوم پس از رهبری و مسئولان، خواصی هستند که به مردم جهت می دهند و آنها را در مسیری قرار می‌دهند که دست به انتخاب بزنند.

وی با اشاره به اینکه مردم سرنوشت خودشان را پای صندوق‌های رای رقم می‌زنند، تصریح کرد: وقتی به مردم به عنوان لایه چهارم و تاثیرگذارترین و مهمترین لایه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که بعد از انتخابات هم بار کشور بر عهده مردم قرار گرفته است.

زاکانی با تاکید بر اینکه دولت نباید رقیب مردم باشد، گفت: متاسفانه تمام دولت‌های ما رقیب مردم بوده‌اند در حالی که دولت‌ها باید به جایی ورود کنند که منفعتی برای حضور مردم ندارد اما فعالیت در این محیط‌ها ضروری است و دولت‌ها وارد آن می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات جامعه امروز ما این است که دولت رقیب مردم است و بار تمام فعالیت‌ها به دوشش افتاده و به دلیل مشکلاتی که دارد، توان و کشش انجام همه این فعالیت‌ها را ندارد.

وی به اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: دولت گذشته وقتی امور را به دولت فعلی تحویل داد نقدینگی 480 هزار میلیارد تومان بود ولی الان این نقدینگی یک هزار و 118 میلیارد تومان نقدینگی در سطح جامعه وجود دارد که بیان می شود 90 درصد آن مربوط به 5 درصد جامعه است.

زاکانی افزود: یکی از مشکلات کشور که از دوره سازندگی به وجود آمد، ایجاد گسل بین جامعه، اختلاف طبقاتی، شکل گیری دو قطب فقیر و غنی و رسمیت دادن به آن بود.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام بیان کرد: متاسفانه اعتقاد در کشور به صورتی است که مردم نباید ببرند و اگر قرار است کسی سود کند، سرمایه گذار خارجی و یا همین پنج درصد طبقه ثروت دوست جامعه است.

به گفته وی این قشر ثروت دوست جامعه هیچ زمانی قائل به انتخاب آگاهانه مردم، امکان کوچک شدن دولت، انتقال ظرفیت‌های آن به مردم و پس از آن حق مردم در نظارت به عملکرد مسئولان نیستند.

زاکانی با اشاره به اینکه این افراد همان لایه سوم جامعه هستند، تصریح کرد: نخبگان در دوره‌های مختلف حق انتخاب درست را از مردم گرفتند، و با در نظر داشتن این مسائل، مشخص می‌شود که مردم مقصر در انتخاب‌های نادرست نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  به انتخابات ریاست جمهوری سال 80 اشاره کرد و گفت: در این سال به دلیل نداشتن وحدت بین کاندیداهای ما، یک و نیم میلیون رای رئیس دولت اصلاحات افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در تمام عرصه‌ها نیاز به وحدت داریم، تاکید کرد: با وجود اینکه ما برای انتخاب بهترین گزینه حق رقابت داریم ولی در صورتی که یک طرف میدان عنصر ضد انقلاب باشد، اصلا حق رقابت در زمین خودی نداریم و باید در برابر این عنصر اتحاد داشته باشیم.

زاکانی با بیان اینکه در سال 88 موسوی بسیار کوچکتر از این بود که بتواند فتنه‌ای به پا کند، گفت: بزرگان فتنه با حمایت‌های استکبار دست به ایجاد فتنه زدند و کشور را در برهه‌ای از زمان با مشکل مواجه کردند.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در ارتباط با انتخابات آینده، گفت: وحدت بر محور اصول است و نمی‌توان آن را بر محور افراد، گروه‌ها و جناح‌ها محور قرار داد و باید ذیل اصول حضرت امام خمینی(ره) که برگرفته از اصول مکتب حضرت محمد(ص) به یک وحدتی دست پیدا کنیم که اصلی‌ترین وجهه آن ولایت‌مداری است.

وی به ویژگی‌های 9 گانه بیان شده توسط مقام معظم رهبری برای تشکیل وحدت اشاره کرد و گفت: هرکسی در جبهه انقلاب اسلامی باشد و به این 9 محور توجه کند، به پیروزی دست پیدا می‌کند.

زاکانی با تاکید بر اینکه جبهه مردمی انقلاب باید خودش را گسترش دهد، افزود: سایر نیروهای انقلابی که الان در این جبهه نیستند باید جذب شوند و با ارائه منطق و اصول آنها را به خودمان جذب کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  خاطرنشان کرد: یک نفر نیرو با هر اسم و حزبی که داشته باشد و در جریان انقلاب قرار گرفته را نباید از دست بدهیم و حتما باید با کمک کردن به او، زمینه تقویت وی در جبهه انقلاب را فراهم کنیم.

وی افزود: ممکن است عیوبی به جبهه مردمی انقلاب بیان شود و ما وظیفه داریم که نسبت به رفع این عیوب قدم برداریم ولی اگر این پایه را تغییر دهیم، دیگر جایی برای حرکت وجود ندارد و اول مشکل آفرینی در جامعه است.

زاکانی ادامه داد: امروز کسانی که در دایره حکومت هستند، حل مشکلات را به قدرت خارج از کشور گره می‌زنند و به قدرت درون اعتقاد و اتکا ندارند وقتی دقت می‌کنیم، می‌بینیم نمونه آن برجام می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه برجام نتوانسته وعده‌هایی که مسئولان را جامه عمل بپوشاند، گفت: اختلاف طبقاتی، بیکاری، مشکلات مردم نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش پیدا کرده و رکود هم شدیدتر شده است.

وی ادامه داد: وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم وعده لغو تحریم‌ها اجرا نشده و مسیر مشکلات در کشور ادامه دارد و جریان قدرت و فساد به هم پیوستگی پیدا کرده و تلاش می‌کنند که حاکمیت کشور را از ورود و احاطه به مسائل اقتصادی خارج کرده و آن را در اختیار چند فرد نور چشمی قرار دهند.

زاکانی افزود: همچنین این جریان با جریان خارجی دست به دست هم داده و به دنبال شرایطی است که ایران را ذیل نظام سلطه تعریف کند و در واقع اساس انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  افزود: اگر در دوره سازندگی فعالیت‌ها در مسیر خارج از مسیر انقلاب رفت و در دوم خرداد هم اندیشه به سمتی رفت که بر خلاف شالوده انقلاب به دنبال تعرض به ولایت فقیه بود، جریان موجود تمام کمالات آنها را به هم آمیخته کرده و در مقابله با نظام وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این عرصه جای سکوت نیست، افزود: جریان دوم خردادی به معنای عناصر اصلاحاتی، دچار تردید به یک معنا شده‌اند و به دنبال افزایش قیمت خود هستند که سهم بیشتری در انتخابات آینده داشتند باشند و بین اصولگرایان هم احساس تکلیف موج می‌زند.

زاکانی با اشاره به اینکه باید یک فضای کاملا عقلانی در جامعه ایجاد شود، افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که آنچه ولی جامعه می‌خواهد و سیاست‌گذاری می‌کند، در جامعه پیاده شود چرا که بهترین وضعیت برای مردم همین است.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه کسی را انتخاب کنید که پایش در مقابل دشمن نلرزد و طعم فقر را هم چشیده باشد، گفت: افرادی که الان بر مسند قدرت تکیه کرده‌اند، آیا طعم فقر را چشیده‌اند، کسانی که در خانه‌های چند ده میلیاردی زندگی می‌کنند، چگونه می‌توانند معنی فقر را درک کنند.

وی در بخش پاسخ به سئوالات در ارتباط با اینکه اگر کاندیداهای اصولگرای دوره قبل در این دوره کاندیدا واحد معرفی شوند مردم به آنها اعتماد می‌کنند، گفت: بعضی مواقع مشکل از طرف کاندیداها نیست و اطرافیان آنها سبب حضورشان تا پایان عرصه می‌شوند.

زاکانی تاکید کرد: در انتخابات آینده اگر کسی خواست شکاف ایجاد کنند، نباید در استان‌ها کسانی باشند که این شکاف را عمق بدهند و در بین مردم بیشتر کنند بلکه باید اشتباه را به وی گوشزد کنند و دست از حمایت بردارند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  تصریح کرد: وضعیت رقبای ما به ویژه رئیس جمهور مستقر به حدی خراب است که اگر وی را رها کنیم همینطور کنار زده می‌شود و همه امید آنها این است که به دستان نیروهای انقلابی و تفرقه بین این اصولگرایان بتوانند در صحنه باقی بمانند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ایران می‌تواند به جایگاه هسته‌ای خود پیش از برجام بازگردد، خاطرنشان کرد: توان اصلی هسته‌ای مغز دانشمندان ما هست و کاری که 10 ساله کردند را می‌توان 10 ساله انجام دهند ولی چه ربطی دارد که امکانات و ثروت‌های خود را به راحتی از دست دادیم و رها کنیم.

زاکانی افزود: افرادی که به راحتی این سرمایه‌های نظام و ملت را از بین بردند باید در برابر اذهان عمومی مردم پاسخگو باشند و بگویند که این چنین سرمایه‌هایی را به چه دستاوردهایی بر باد دادند.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه چاره‌ای جز وحدت در بین اصولگراها و نیروهای انقلابی وجود ندارد، بیان کرد: در صورتی که اصولگراها وحدت کنند و دست به دست هم بدهند و در میدان با صدای واحد وارد میدان شوند، این دوره چهار ساله می‌شود چرا که مردم دیگر توان مقابله ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم  دو قطبی کردن جامعه، مقصر نشان دادن اصولگراها و ایجاد اختلاف در بین آنها را مهمترین هدف روحانی دانست و گفت: وضعیت به حدی روشن و شفاف است که اگر اصولگراها به این وضعیت دقت کنند، قطعا اتحاد و همدلی در بین آنها ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه نیروهای انقلاب باید تقوا را نصب‌العین کار خود قرار دهند، گفت: همه افراد در تمام احزاب و گروه‌های انقلابی و اصولگرایی باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

زاکانی در پاسخ به این سئوال که آیا برجام برای کشور دستاوردی داشته، خاطرنشان کرد: دستاورد به معنای دستاورد وعده داده شده، اصلا نداشت و انتظار دستاورد هم اصلا نمی‌توانیم داشته باشیم، اما اینکه بگوییم اصلا دستاورد نداشته هم اشتباه است.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به اینکه برجام در مقابل اقداماتی که داشت سرمایه‌های نظام را از بین برد، ادامه داد: اعتراض این است که چرا برای جنسی که یک تومان می‌ارزد، 100 تومان هزینه در کشور صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کسی از هواپیمای نو و برجام بدش نمی‌آید، ولی همه مردم برجام خوب را دوست دارند، این که از هواپیمایی با این وضعیت استقبال کنیم، عزت کشور را تحت تاثیر قرار داده‌ایم و به ملتی که در برابر تمام ‌قدرت‌های جهان در طول سال‌های قبل ایستادگی داشته، توهین و تحقیر صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.