وزیر ارشاد در پیامی به همایش شکوه شکیبایی عنوان کرده است: حضرت زینب (س) بزرگ بانوی جهان اسلام، بیدارگر و ادامه دهنده نهضت عاشورا و نمونه بی‌نظیر ایثار است.

حضرت زینب (س) ادامه دهنده نهضت عاشورا و نمونه بی‌نظیر ایثار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمهر، صالحی امیری در پیام خود به سومین دوره همایش شکوه شکیبایی عنوان کرده است: سلام بر زینب سلام‌الله علیها که زینت پدر است، سلام بر زینب کبری که اسوه صبر و شکیبایی است، سلام بر زینب کبری که پیام‌آور عاشوراست و سلام بر زینب کبری که الگوی مادران و خواهران و دختران امروز است.

صالحی امیری در این پیام متذکر دشد است: حضرت زینب (س)  بزرگ بانوی جهان اسلام، بیدارگر و ادامه دهنده نهضت عاشورا و نمونه بی‌نظیر ایثار است.

این پیام می فزاید: این بانوی تربیت شده خاندان نبوت، اسوه‌ای نیکو برای حق طلبی و دفاع از ایمان و عقیده الگویی بی‌مانند در شهامت و شجاعت و فصاحت و بلاغت بود.

در پیام وزیر ارشاد عنوان شده است: زینب (س) تجسم زهد، ورع، علم، عفاف، حریت و متخلق به اخلاق الهی است، آن بزرگوار (س) راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد و فداکاری در راه خدا و چشم‌پوشی از همه چیز را در راه برافراشتن پرچم حق به مردان و زنان آموخت.

صالحی امیری در پیام خود به همایش شکوه شکیبایی ادامه مید هد: ایثار و فداکاری، صبر و بردباری، دانش وسیع و سخنان سنجیده و منطقی او در مقاطع حساس در حالی که در تحت شرایط سخت روحی و و مصیبت‌های جانکاه بود، از او چهره‌های بی‌نظیر در جهان انسانیت ترسیم کرده که همواره چون مشعلی فروزان راه نجات انسان‌ها از زیر بار ظلم و ستم و تحقیر و حق‌کشی رهنمون می‌شود.

در این پیام عنوان شده است: کلمات و فرمایشات گهربار آن حضرت در خطبه‌هایی که از آن حضرت روایت شده خود قوی‌ترین دلیل بر کمال فصاحت و بلاغت آن بانوی بزرگوار اسلام است، همان بانویی که امام سجاد (ع)  در حق ایشان فرمودند:«ای عمه!، شما الحمدلله بانوی دانشمند هستی که تعلیم ندیده و بانوی فهمیده‌ای هستی که بشری تو را تفهیم نکرده است».

این پیام می افزاید: و جز این هم انتظاری نیست، چرا که الگوی راستین حضرت زینب (س) مادرش فاطمه الزهرا (س) است و در دامان پر مهر و عنایت فاطمه (س) از سرچشمه معارف اسلامی و قرآنی سیراب گشته است.

وزیر ارشاد در پیام خود به همایش شکوه شکیبایی عنوان شده است:  هوش ذکاوت، دوراندیشی، تدبیر و تفکر این بانوی گرامی اسلامی در مرتبه‌ای از درایت و تعقل قرار دارد که لقب «عقیله بنی هاشم» برازنده اوست، مدیریت این بانو را می‌توان در صحنه‌های مختلف کربلا و کوفه و شام مشاهده کرد که توانست هم کاروان بی‌سرپرست را اداره کند و هم پیام شهیدان را به گوش همگان برساند.

صالحی امیری ادامه می دهد: رسالت اصلی حضرت زینب (س) پس از به شهادت رسیدن امام حسین (ع و 72 تن از یارانش آغاز گردید، که با ایراد سخنان آتشین به بیدارگری مردم کوفه و افشاگری ظلم و ستمی که از سوی خاندان امیه بر آل طه وارد شده بود، پرداخت و بر تبلیغات چندین ساله مسموم بنی امیه درباره بنی‌هاشم خط بطلان کشید.

در این پیام عنوان شده است: این بانو در عمل به همه آموخت که می‌توان به موقع حس عاطفی و انسانی را در اوج داشت و نیز به موقع در برابر دشمن با قدرت تمام ایستاد.

صالحی امیری عنوان کرده است: او به ما آموخت که نه به خاطر عاطفه انسانی روحیه خود را باید باخت و تسلیم دشمن شد و نه به خاطر مبارزه به کلی عواطف را کنار گذاشت.از روحیه و شخصیت مردم زمانه خود و توصیه به قدرشناسی از دلسوزان جامعه قبل از آنکه از دست بروند، از جمله مهم این نکات است.

وی در این پیام تاکید کرده است: امیدواریم این همایش گام موثری باشد در راستای شناخت بهتر آن حضرت و شناساندن عمق فضیلت و معنویت و اخلاق حضرت زینب کبری (س) به نسل امروز که تشنه آگاهی و نیازمند شناخت الگوهای جاودان هستند.

وزیر ارشاد عنوان کرده است: از خداوند متعال توفیق بیشتر همه شرکت کنندگان و دست اندرکاران این جشنواره ملی و اجر معنوی عزیزان را از دستان پرمهر حضرت زینب کبری (س) و خاندان پر کرامت اهل بیت عصمت (ع) مسألت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.