بیرجند-فرماندار درمیان از افتتاح کارخانه سیمان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت:۳۰ هزار سهامدار این کارخانه از تاخیر راه اندازی آن گلایه مند هستند.

۳۰ هزار سهامدار سیمان«باقران» از تاخیر راه اندازی کارخانه گلایه مند هستند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، محمد بشیری زاده  بعدازظهر پنج شنبه در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان درمیان اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در مناطق  محروم، نرخ سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی در این مناطق کاهش یابد.

وی با بیان اینکه رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران سبب تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و در نتیجه پیشرفت جامعه می شود تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی آنها و بررسی علل رکود و یا توقف واحدهای تولیدی و بررسی اختلاف آنها با دستگاههای اجرایی در اولویت است.

فرماندار درمیان از افتتاح کارخانه سیمان در دهه فجر امسال خبر داد و بیان داشت: این کارخانه بعد از ده سال و گذر از مشکلات فراوان هم اکنون روزانه ۴۰۰ تن سیمان تولید می کند.

بشیری زاده افزود: این کارخانه ۳۰ هزار سهامدار دارد که ۶۰۰ میلیارد ریال سهام خریداری کرده اند و از تاخیر راه اندازی آن گلایه مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: با تعطیلی کارخانه قند قهستان در سال ۹۲ بیش از ۳۰۰ نفر بیکار شدند و این کارخانه که زمانی زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم می‌کرد به دلیل سوء مدیریت و کمبود نقدینگی سالهای پرتنشی را سپری کرده است و در دهه فجر سال گذشته مجددا راه اندازی شد ولی متاسفانه تاکنون فعالیت جدی خود را آغاز نکرده است.

فرماندار درمیان با بیان اینکه امسال ۵ هزار تن سهمیه شکر شهرستان به دلیل انجام نشدن نقل و انتقالات کارخانه پرداخت نشد گفت: هرچه سریعتر باید کارهای نقل و انتقال انجام شود.

بشیری زاده با اشاره به فعالیت ۲۳۰ واحد مرغداری در شهرستان درمیان افزود: شهرستان درمیان دومین تولیدکننده مرغ استان است ولی متاسفانه بعضی واحدهای مرغداری بدون مجوز هستند و لازم است که جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان این واحدها را شناسایی و زمینه دریافت مجوز را برای آنه ایجاد کنند.

وی  یادآورشد: سه واحد تولیدی شهرستان برای دریافت تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد به بنیاد برکت معرفی شده اند.

پرداخت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات

رئیس نمایندگی صنعت، معدن و تجارت درمیان هم در این جلسه گفت: ۱۸ واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده و از این تعداد ۱۶ واحد بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسیلات دریافت کرده‌اند.

مهدی صادقی با اشاره به اینکه ۱۸ واحد در سامانه بهین یاب ثبت شده‌اند اظهار داشت: از این تعداد ۱۶ واحد تولیدی  به ارزش ۳۳۷ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال به بانک معرفی شده که ۷ واحد به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی مجتمع گلخانه‌ای را یکی دیگر از ظرفیت‌های تولید شهرستان دانست و افزود: با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر سهام این مجتمع از طریق شرکت شهرک‌های کشاورزی به ۱۵ متقاضی واگذار شده و این متقاضیان ظرف مدت معین باید نسبت به تکمیل موجودی و ساخت بخشی از این گلخانه اقدام کنند.

رئیس نمایندگی صنعت، معدن و تجارت درمیان مشکل گازرسانی، سهمیه کم آب و تسهیلات با نرخ بالا را از مشکلات اساسی این مجتمع برشمرد.

صادقی یادآور شد: به متقاضیان برای سرمایه گذاری در واحدهای گلخانه‌ای شهرستان از محل منابع مختلف مالی و اعتباری تسهیلات پرداخت می شود و علاوه بر فارغ التحصیلان رشته کشاورزی این واحدها به عموم مردم نیز از طریق مناقصه واگذار می شود.

وی از افتتاح پروژه عظیم کارخانه سیمان باقران خبر داد و افزود: با تشکیل کارگروه های مختلف موانع بر سر راه این واحد تولیدی برداشته شد و به زودی شاهد راه اندازی این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۳۳۰۰ تن سیمان و اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.