عضو کمیته اجرایی بین‌المجالس اسلامی با بیان اینکه ایران خواهان وحدت همه گروه‌های فلسطینی است، گفت: رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام از وحدت مسلمین هراسناک هستند.

جلالی: رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام از وحدت مسلمین هراسناک هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، کاظم جلالی پنجشنبه ۷ بهمن در حاشیه اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با «خالد موسمر» رییس هیات فلسطینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلالی در این دیدار که با حضور عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس و سیدمصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب در مجلس برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس و حضور هیات فلسطینی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اسفند ماه سال جاری ششمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین را برگزار خواهد کرد و امید است تا این کنفرانس با حضور نمایندگان فلسطین برگزار شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بااشاره به اتفاقات منطقه، گفت: متاسفانه به دلیل اتفاقات اخیر در منطقه و جنایات تروریست‌ها، توجه اصلی به موضوع فلسطین در جهان اسلام و جامعه بین المللی کم شده است اما موضع اصلی جهان اسلام همچنان باید فلسطین باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی حاکمان کشورهای مسلمان نیز حامی معنوی و مادی تروریست‌ها هستند، تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی با استفاده از این فضای به وجود آمده به نظاره‌گر تفرقه میان مسلمانان است و به اقدامات جنایتکارانه خود در فلسطین ادامه می‌دهد.

عضو کمیته اجرایی بین‌المجالس اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان وحدت همه گروه‌های فلسطینی است، خاطرنشان کرد: همه جهان اسلام باید محور مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی باشند.

وی ابراز امیدواری کرد تا دوازدهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکای‌های اسلامی زبان وحدت دنیای اسلام در حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام از وحدت مسلمین هراسناک هستند و از هر حربه‌ای برای ایجاد گسست در میان مسلمانان استفاده می‌کنند.

جلالی با اشاره به نکات دردناک ارایه شده در خصوص وضعیت ملت فلسطین، گفت: جای تاسف است که کشورهای اسلامی به خودمشغول هستند و بخش اسلامی مهمی همچون فلسطین را فراموش کرده‌اند.

عضو کمیته اجرایی بین‌المجالس اسلامی در پایان تاکید کرد: امیدواریم ششمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران بتواند فلسطین را بار دیگر در کانون توجهات جهان اسلام و جامعه بین‌المللی قرار دهد.

خالد موسمر رییس هیات فلسینی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: دعوت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در ششمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین را لبیک می‌گوییم و حتما در این اجلاس حضور پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: موضوع فلسطین نباید به دلیل وضعیت پیرامونی جهان اسلام در حاشیه قرار گیرد.

موسمر با ابراز خرسندی از روابط نزدیک و حامیانه جمهوری اسلامی ایران و فلسطین، یادآور شد: امروز موضوع اصلی فلسطین مسئله قدس و محاصره غزه است.

رییس هیات فلسطینی با تقدیر از موضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، خاطرنشان کرد: لازم است تا حمایت سایر کشورهای اسلامی نیز به مانند جمهوری اسلامی ایران باشد تا بتوانیم در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی مقاومت کنیم.

 وی با اشاره به لزوم وحدت بین ملت فلسطین جهت مقابله با رژیم صهیونیستی، توضیح داد: امروز همبستگی و وحدت بین مردم غزه و کرانه حیاتی است و تفرقه در این بین باعث ضرر و مشکل فلسطین خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز ملت فلسطین به ویژه زنان و جوانان این کشور در وضعیت بدی به سر می‌برند و از موارد اصلی حقوق انسانی و فردی و بشری محروم‌اند.

موسمر تاکید کرد: همه ملت فلسطین باید با همبستگی پیش بروند و در یک راستا و به صورت یک مجموعه واحد فلسطینی کار کنند تا روند مقاومت نتیجه‌بخش باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.