یزد-نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم بیان کرد: وعده لغو تحریم‌ها اجرا نشده و مشکلات در کشور همچنان جریان دارد و جریان قدرت و فساد با پیوستگی به یکدیگر تلاش می‌کنند حاکمیت کشور را از ورود به مسائل اقتصادی خارج کرده و آن را در اختیار افراد نورچشمی قرار دهند.

برجام مشکلات اقتصادی را پیچیده کرد/کالای یک تومانی ۱۰۰ تومان برای آن هزینه می شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه  در نخستین گردهمایی جبهه پیروان انقلاب اسلامی یزد اظهار داشت: برجام نتوانست وعده‌هایی که مسئولان به مردم دادند را جامه عمل بپوشاند ضمن اینکه اختلاف طبقاتی، بیکاری و مشکلات مردم نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش یافت و رکود نیز شدیدتر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: برجام نه تنها مشکلی از کشور حل نکرد و نتوانست به وعده‌های مسئولان به مردم جامه عمل بپوشاند بلکه مشکلات اقتصادی کشور را پیچیده‌تر کرد.

وی عنوان کرد: نورچشمی‌ها نیز با جریان خارجی دست به دست یکدیگر داده‌اند و به دنبال شرایطی هستند که ایران را در ذیل نظام سلطه تعریف کنند و اینها اصل و اساس انقلاب را هدف قرار داده ‌اند.

زاکانی تصریح کرد: برجام سرمایه‌های نظام را نیز از بین برد و اعتراض به این است که چرا کالایی که یک تومان ارزش دارد، ۱۰۰ تومان برای آن هزینه شده است.

وی در مورد هواپیمای وارد شده به کشور نیز بیان کرد: کسی از هواپیمای نو بدش نمی آید اما اینکه از هواپیمایی استقبال می کنیم که عزت کشور را تحت تاثیر قرار داده، توهین و تحقیر ملت است زیرا این ملت سال‌ها در برابر تمام قدرت‌های جهان ایستاده و این شیوه کار شایسته این ملت نبود.

گسست طبقاتی

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظام اسلامی به چهار لایه رهبری، مسئولان، خواص و مردم تقسیم بندی شده است، اظهار داشت: لایه نخست،‌ رهبری است و کمتر کشوری از این نعمت برخوردار است.

وی بیان کرد: برای عده ای این سئوال مطرح است که چرا با وجود رهبری مدبر و آگاه مشکلات این چنینی در کشور وجود دارد که باید در پاسخ به آنها گفت که این مشکلات ناشی از لایه دوم نظام اسلامی است به نحوی که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام فراز و نشیب‌ها از سوی مسئولان به کشور تحمیل شده است.

زاکانی، لایه سوم را خواصی دانست که به مردم جهت می‌دهند و آنها را در مسیری قرار می‌دهند که مردم دست به انتخاب افراد مدنظر آنها بزنند و البته مردم نیز به عنوان لایه چهارم نقش اثرگذار خود را همواره اجرا کرده اند.

وی با بیان اینکه کشور ما دچار گسست طبقاتی شده است، افزود: این گسست از دوران سازندگی آغاز شد و اکنون در شرایطی که ۹۰ درصد نقدینگی کشور در اختیار پنج درصد افراد جامعه است، می بینیم که این گسست بیشتر و اختلاف طبقاتی فاحش تر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم یادآور شد: این گسست طبقاتی که از دوره سازندگی در کشور به وجود آمد سبب شد دو قطب فقیر و غنی در جامعه شکل گیرد و اکنون نیز این اعتقاد در کشور وجود دارد که مردم نباید سود ببرند و اگر قرار است کسی سود کند، سرمایه‌ گذار خارجی یا همان پنج درصدی است که ۹۰ درصد ثروت جامعه را در اختیار دارند.

زاکانی تصریح کرد: اینها همان قشری هستند که قائل به انتخاب آگاهانه مردم نیستند همچنین موافق کوچک شدن دولت و انتقال ظرفیت‌های آن به مردم هم نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه این افراد همان خواص یا لایه سوم جامعه هستند، خاطرنشان کرد: این افراد در دوره‌های مختلف حق انتخاب درست را با سخنان و راهبری‌های خود از مردم گرفتند.

وی بیان کرد: اگر به درستی بررسی شود می‌بینیم که مردم در انتخاب‌های نادرست خود مقصر نیستند ضمن اینکه در مواردی نیز به دلیل نبود وحدت میان یک گروه، گروه دیگر رأی بیشتری می‌آورد و بر مسند قدرت می‌نشیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.