قزوین- نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته قزوین به امامت آیت الله عبدالکریم عابدینی درمیعاد گاه عاشقان الله مسجد النبی (ص) با حضوراقشارمردم برگزارگردید.

دهه فجر یادآور رشادتهای ملت ایران در مبارزه با طاغوت است

به گزارش قدس آنلاین، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت:برای انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل جوان و صیانت از ارزشها از مردم و مسئولان انتظار داریم جشن های سالگرد پیروزی انقلاب را باشکوه برگزارکنند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه و در آستانه فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر با گرامیداشت این ایام خجسته اظهارداشت: دهه فجر یادآور رشادتهای ملت ایران در مبارزه با طاغوت و سرنگونی رژیمی ستمگر است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی با برچیدن بساط طاغوت موجب حاکم شدن نظامی اسلامی شد و امروز همه باید قدردان این نعمت الهی باشیم و از دستاوردهای آن صیانت کنیم.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین تصریح کرد:کسانی که با نیت الهی و مومنانه در هر مسیری گام بردارند خدواند نیز یار آنهاست و کمک می کند و امام راحل نیز چون همه حرکات و رفتارهایش برای خدا بود در دل مردم جا بازکارد و محبت امام در دل مومنان نشست و کلامش پرنفوذ شد.

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: روحانیت در میان مردم از گذشته تاکنون جایگاه خاصی داشته و توانسته نقش تاریخی خود را ایفا کند که در این میان در حادثه تحریم تنباکو یک فتوا توانست مردم را وارد صحنه کند و کمر استکبار را بشکند.

عابدینی اضافه کرد: تحریم تنباکو که با فتوای آیت الله شیرازی شکل گرفت نشان داد روحانیت در میان مردم پایگاه بانفوذی دارد واز همان زمان استکبار این قدرت را شناخت و برای نابودی آن برنامه ریزی کرد و این توطئه همچنان در طول تاریخ علیه روحانیت ادامه دارد.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: در زمان انقلاب هم خداوند دلهای مردم را همراه امام و انقلاب کرد و هنگامی که درب های پادگانها به روی شاه بسته شد این دربها به روی امام گشوده شد و با پیوستن ارتش به ملت، پیروزی انقلاب تسریع شد.

وی گفت: اگر خدا بخواهد ترفند دشمن جواب عکس می دهد و مقاله ای که علیه امام در روزنامه اطلاعات نوشته شد موجب سرنگونی شاه شد و اینگونه اراده خداوند در حمایت از ملتهای مظلوم در عمل نشان داده می شود.

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: اگر کسی ایمان واقعی داشته باشد خداوند هم به وی کمک می کند و دشمنانش را نابود می سازد.

آیت الله عابدینی در ادامه خطبه های نماز با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: با ورود امام خمینی در ۱۲ بهمن سال ۵۷ به ایران، کشور منور و درخشش ایمان متجلی شد و همه باید این روز را گرامی بداریم.

وی اظهارداشت: از همه مدیران دولتی که با جدیت و ایمان در مسیر انقلاب تلاش می کنند انتظار داریم در برگزاری جشن های دهه فجر باشکوه شرکت کنند و این ایام را گرامی بدارند و پاسدار ارزشها باشند.

عابدینی گفت: دولتها می آیند و می روند و برخی سیاست بازی می کنند اما بدنه دولت مومن و متقی و پای کار و همراه انقلاب است و باید حساب آنها را از یک عده سیاست باز و باند باز که به جای رسیدگی به مشکلات مردم دنبال منافع خود هستند جدا کرد.

وی اضافه کرد: ما حساب عده ای را که منافع مشترکی با باندهای فساد دارند جدا می کنیم و می دانیم آنها به جزای اعمالشان خواهند رسید اما از مدیران انقلابی و متعهد انتظار داریم جشن انقلاب را باشکوه برگزار کنند.

امام جمعه قزوین یادآورشد: از مدیران و مردم در ادارات، دانشگاهها، مدارس کارخانجات، مساجد، هیئت های امنا، آموزش و پرورش انتظار داریم با شرکت در مراسم جشنهای پیروزی انقلاب در انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان و گرامیداشت این ایام بخوبی مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.