قم- امام جمعه قم به وقوع حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: باید از حاشیه‌سازی و تسویه حساب‌های شخصی در چنین حوادثی که مسئله ملی جامعه است پرهیز شود.

باید از حاشیه‌سازی و تسویه حساب‌های شخصی در حادثه پلاسکو پرهیز کرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه شهر قم با اشاره به اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر با مصادیق عملی دنبال شود اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از طریق عملی اثرگذاری بسیار بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر برخی حریم‌ها را رعایت نکرده و مسیر دیگری را در پیش گرفته‌اند بیان کرد: در نظام اسلامی با هماهنگی مسؤولان باید با چنین افرادی برخورد قاطع صورت گیرد.

امام جمعه قم با اشاره به وقوع حادثه پلاسکو در مرکز شهر تهران اظهار کرد: آتش‌نشانان شجاع، قهرمان و همچنین تعدادی از هموطنان دیگر در این حادثه تلخ جان باختند. در این حادثه آتش نشانان عزیزی به خاطر حفظ جان و مال مردم قدم در این میدان گذاشتند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در این حادثه روح ایثار، فداکاری و نمایشی از همدلی و وحدت ملی و دینی را می‌بینیم بیان کرد: در این حادثه تعدادی از خانواده‌ها داغدار شدند و رهبری و مراجع تقلید پیام‌های تسلی بخشی صادر کردند.

حسینی بوشهری تصریح کرد: مسؤولان و مردم باید مراقبت و دقت لازم را داشته باشند تا شاهد تکرار چنین حوادث تلخ و ناگواری که دل ملت را داغدار کرده است، نباشیم.

وی افزود: ما در این حادثه جلوه‌های عالی انسانی را دیدیم و اقدامات تحسین برانگیز را شاهد بودیم و افراد از دور و نزدیک برای کمک رسانی به هر میزان که توانایی داشتند پیش قدم شدند و روح همبستگی عجیبی در جامعه ایجاد شد و عده‌ای برای اهدای خون صف کشیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه وحدت ملی مردم در این حادثه به دنیا نشان داده شد، تصریح کرد: اگر حادثه‌ای بخشی از ملت را تهدید کند همه مردم ورود پیدا کرده و همه همراه می‌شوند.

وی پرهیز از حاشیه سازی و تسویه حساب‌های شخصی در چنین حوادثی که مسئله ملی جامعه است را ضروری دانست و تاکید کرد: رهبری فرمودند که باید به اصل این حادثه رسیدگی شده و پیشگیری و ایمن سازی باید صورت گیرد و ما باید مراقبت داشته باشیم تا دیگر چنین حوادثی تکرار نشده و مشکلی ایجاد نشود.

امام جمعه قم به فرارسیدن دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور اشاره کرد و یادآور شد: استقبال شکوهمند از امام راحل نشان داد که امام در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از همه تهدیدها اعم از جنگ، توطئه‌های داخلی و خارجی و تحریم اقتصادی سربلند خارج شد.

حسینی‌بوشهری اعتماد بین مردم و نظام اسلامی را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: مردم همواره بر سر پیمان خود هستند و به این نظام اعتقاد داشته و پای همه سختی‌ها ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه کشور در اوج تحریم‌ها در عرصه‌های دانش بنیان و فناوری‌های جدید به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده است، یادآور شد: در اعتبار بین‌المللی کشور پیشرفت چشمگیری داشته است و امروز سخن از پیروزی نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای مطرح است.

امام جمعه قم با اشاره به سخن نخست وزیر انگلیس که گفته است اولویت عقب راندن ایران از جبهه‌اش یعنی از تهران تا مدیترانه است، تصریح کرد: آن‌ها احساس وحشت کرده‌اند چرا که در سوریه و لبنان ایران حرف اول را زد و امروز شاهدیم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای ایران پیام می‌فرستند.

وی با اشاره به ثبات و امنیت کشور که زبانزد همگان است، خاطرنشان کرد: حرکت انقلابی باید در میان مردم و حوزویان حفظ شده تا تضمینی برای ادامه حرکت در مسیر انقلاب باشد.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اوضاع کشور سوریه بیان کرد: آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که راه حل مسائل سوریه راه حل نظامی نیست و این‌ها نشانه قدرت ابتکار ایران اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.