بیرجند-امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه برخی از روستاهای بزرگ استان کمبود روحانی دارد، گفت: آموزش پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه باید تحول پیدا کند و مسئولان نظام با قاطعیت جلوی برخی مفاسد واختلاس‌ها را بگیرند

مسئولان نظام با قاطعیت جلوی برخی مفاسد واختلاس‌ها را بگیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه در جمع مردم نمازگزار با تسلیت شهادت آتش نشانان در حادثه پلاسکو اظهار داشت: نخستین گام انسانیت ایثار است و هنگامی که به مقام انسایت گام برمی‌داریم باید اهل ایثار و از خود گذشتگی باشیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه ایثارگری داشته باشیم باید فرزندان سالم تحویل جامعه دهیم، افزود: برخی تصور می‌کنند دکتر و مهندس شدن در جامعه مهم است در حالی که اینها همه ابزار بوده و آنچه  یک زندگی مطلوب باید داشته باشد، حقیقت است.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: باید برای اجرا ساختن زیبایی‌هایی که اسلام به ما داده تلاش کرده تا تمدن اسلامی ساخته شود و در هر حال باید قدردان نعمت‌ها و زیبایی خداوند بوده و عشق را در جامعه گسترش دهیم.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه اگر ایثارگری‌های آتش نشانان نبود باید امروز عده زیادی از مردم در حادثه پلاسکو جان خود را از دست داده بودند، افزود: آنها سوختند تا دیگران نسوزند در این حادثه با همه تلخی که داشت برخی با حادثه عکس سلفی گرفته اما مردم با روحیه ایثار و عشقی که دارند با حادثه دیده‌گان حادثه همدردی کردند.

وی بیان داشت: همه باید در زمینه ایمن‌سازی بناها، ساختمان‌های فرسوده تلاش کنند تا با عزمی ملی مشکلات برطرف شود و دولت باید این موضوع را پیگیری کرده و بررسی شود تا ساختمانهای قدیمی ایمنی لازم را داشته باشند و در این زمینه شهرداری هم باید پیگیریهایی انجام هد.

امام جعمه شهرستان بیرجند با بیان اینکه این وظیفه ایمنی تنها از آن دولت وشهرداری نیست بلکه خود مردم هم باید نسبت به ایمنی ساختمان‌های خود تلاش کنند، گفت: عدم امکانات ایمنی، عدم شرایط مطلوب در برخی ساختمان‌ها نباید باشد ودر جامعه همه ما مسئول هستیم.

در زمینه تولید اشتغال در جامعه تلاش کنیم

رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه وزیر کشور می‌گوید تا چند سال آینده ۱۱ میلیون نفر بیکار در کشور خواهیم داشت، افزود: دولت اگر به وظیفه خود عمل کند می‌تواند سالی ۷۰۰ هزار اشتغال ایجاد کند و این در حالی است که در کشور سالانه یک میلیون نفر فارغ التحصیل می‌شوند که باید همه مردم به جای اینکه پول خود را در بانکها سرمایه گذاری می‌کنند، به فکر اشتغال بوده و تولید اشتغال کنند.

وی اظهار داشـت: با ایجاد شغل باید مسئولیت اجتماعی را در سطح خود داشته باشیم و ترامپ هم بر کاخ سفید وارد شد و غربی‌ها امروز سواد رسانه ای خود را بالا برده  واستکبار هم از پشت صحنه دلقک بازی می‌کند اما بدانیم کفر و ظلم پایدار نمی‌ماند و آنها نابود می‌شوند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به مناسبتهای هفته گفت: ۱۴ بهمن ماه روز ملی فضایی است که دانش فضایی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و دیگر مناسبت مهم هفته آغاز دهه فجر و بازگشت امام خمینی(ره) به کشور است که باید تلاش شود دهه فجر با عشق، شادی برگزار و ویژگی اصلی اسلامی و توجه به مبنای اسلام و حق محوری است.

رضایی بیرجندی افزود: انقلاب از آن محرومان و زاغه نشینان است اما امروزه در جامعه برخی از شدت پولداری و ماشین‌های گران قیمت داشته و نمی‌دانند به چه سرعت در خیابان‌ها برانند و برخی دیگر با گرسنگی مواجه اند باید مدیریت بهتری در جامعه شود تا فقیری وجود نداشته باشد و مردم و مسئولان همه موظف اند تلاش کنند زیرا فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی بیان داشت: باید تلاش شود تا فقر از جامعه زدوده شود و برخی که با دلقک بازی پول اختلاس می‌کنند نظام با قاطعیت جلوی آنها را بگیرد و رهبری هم در پیام به اتحادیه انجمن های اسلامی تآکید کردند جامعه باید سرزنده، امیدوار و آینده روشن داشته باشد.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به همایش حوزه انقلابی در قم گفت: انقلاب فرزند حوزه است و حوزویان تلاشهای زیادی داشته اما ما در استان خراسان جنوبی روستاهای بزرگ بودن روحانی داریم و اگر می‌خواهیم  رشد کنیم باید خاک آموزش وپرورش، حوزه و دانشگاه‌ها عوض شود تحول در حوزه و دانشگاه ایجاد و از این همه نیروهای خوب استفاده کنیم.

رضایی بیرجندی از برگزاری آدینه ۱۹ در روز ولادت حضرت زینب (س) خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.