بیرجند- عضو شورای شهر بیرجند با بیان اینکه باید ایمنی را در جامعه فرهنگ سازی کنیم، گفت: طبق گزارش آتش نشانی بازار بیرجند و برخی دیگر از اماکن از ایمنی لازم برخوردار نیست.

بازار بیرجند ایمنی لازم  در برابر حوادث را ندارد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند،حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد ظهر امروز در خطبه‌های پیش از نمازجمعه شهرستان بیرجند با تسلیت شهادت آتش نشانان در حادثه پلاسکو اظهار داشت: اگر جانفشانی آتش نشانان نبود معلوم نبود امروز چه تعداد زیادی از مردم در این حادثه جان خود را از دست داده بودند.

وی افزود: خداوند در قرآن بارها در زمینه کار و حوادث سخن گفته اما برای انسان چیزی جز کار، تلاش وکوشش نیست زیرا کار مهم ترین، پایدار ترین مسئله است.

عضو شورای شهر بیرجند با بیان اینکه هیچ کس نباید در دنیا وجود داشته باشد که دغدغه کارو تلاش نداشته باشد، گفت: کار سبب عزت نفس، اعتماد به نفس می‌شود و خداوند در قرآن فردی که برای بدست آوردن کار و روزی حلال تلاش کند را بارها از او به خوبی یاد کرده است.

عبدالرزاق نژاد افزود: خدواند مومنان شاغل را محبوب خود دانسته و با انسانهای بیکار رابطه خوبی ندارد و اولیاء دین ما اهل بیت اهل کار بودند.

وی بیان داشت: حادثه پلاسو در عین اینکه بسیار تلخ بود اما برای ما درسی بزرگ بود و زمینه‌ساز عبرت‌های زیادی شد تا  ایمنی را در ساختمانها بیشتر دقت و توجه کنیم.

عضو شورای شهر بیرجند گفت: طبق گزارش مسئولان آتش نشانی در بیرجند بازار این شهرستان و برخی دیگر از اماکن مانند دانشگاه‌ها آموزش وپرورش از لحاظ ایمنی و زلزله مناسب نیست و موقعیت خوبی ندارد که در این زمینه نیاز است تا مسئولان پیش بینی‌های لازم را انجام دهند.

عبدالرزاق نژاد افزود: با همکاری مردم باید نسبت به ایمنی اماکن و ساختمان‌ها بیشتر تلاش شود و ایمنی را فرهنگ‌سازی کنیم و قرار است آموزش‌های همگانی در سال آینده مدنظر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.