استان ها: در شهر «قلعه تُل» در استان خوزستان، فقط یک مرکز درمانی وجود دارد که شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ بعدازظهر به بیماران خدمات می‌دهد و پس از وقت اداری بیماری را به حضور نمی پذیرد.

بیماران «قلعه تُل» خوزستان در انتظار مرهم/درمانگاه هست؛دکتر نیست

قدس آنلاین- علیرضا لعل اکبری: رحیمی یکی از مسؤولان شهرداری این شهر در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب می‌افزاید: در این مرکز یک پزشک عمومی خدمت می‌کند که در برخی موارد در همین ساعات تعیین شده نیز به دلایلی حضور ندارد.

وی می‌گوید: روزهای پنجشنبه و جمعه اهالی قلعه تُل از خدمات درمانی بی بهره هستند و در مواقع ضروری باید مسافت ۱۵ کیلومتری را طی کنند تا بیمارشان را به باغملک، مرکز شهرستان برسانند!

به گفته اهالی قرار است، مرکز درمانی در این شهر ساخته شود، اما موضوع اختصاص زمین به این پروژه در فراز و نشیب قرار دارد.

اراضی مشکل دار

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس معتقد است که اهدای زمین برای ساخت بیمارستان در «قلعه تل» با موانعی از سوی برخی از شهروندان و شورای شهر روبه روست، اما یکی از اعضای شورای شهر قلعه تل این موضوع را رد می‌کند.

سید مرتضی حیاتی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره اختصاص زمین برای ساخت بیمارستان در «قلعه تل» می‌گوید: ماجرا از این قرار است که بنا به درخواست دکتر شهریاری مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک از شهرداری و شورای شهر، مکان یابی زمینی مناسب برای ساخت پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی می‌افزاید: چند قطعه زمین مورد شناسایی قرار گرفت و به شبکه بهداشت و درمان معرفی شد که در نهایت زمینی به مساحت حدود ۴ هزار متر واقع در جنب پمپ بنزین به مالکیت آقای «عباس برون» در حضور نماینده آقای خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک و دیگر مسؤولان شهرداری و شواری شهر انتخاب شد.

این عضو شورای شهر «قلعه تل» اظهار می‌دارد: موضوع به فرمانداری و شبکه بهداشت شهرستان منتقل شد، اما بعدها به دلیل اینکه این قطعه زمین در مسیر جاده واقع شده و احتمال بروز حوادث می‌رفت، موضوع دریافت زمین منتفی شد.

وی می‌گوید: پس از این تصمیم قطعه زمینی در بلوار شهید رستم سواری به متراژ ۳ هزار و ۱۵۰ متر مشخص شد، اما به دلیل قرار گرفتن در محدوده خارج شهر و کاربری کشاورزی آن و ضرورت طی پروسه‌ای طولانی برای تبدیل کاربری آن، از اختصاص این زمین نیز برای ساخت پروژه صرف نظر شد.

حیاتی تصریح می‌کند: هرچند که هر دو مالک نسبت به اهدای زمین برای ساخت مرکز درمانی رضایت داشتند، اما بنا بر این شد که زمینی که این اشکالات را نداشته باشد برای ساخت بیمارستان جست وجو شود.

وی یادآور می‌شود: بتازگی فرماندار شهرستان قطعه زمینی را در محدود شهری و با کاربری مسکونی معرفی کرده است.

وی اظهار می‌دارد: این قطعه زمین به مساحت ۳ هزار متر به مالکیت مرادعلی شیروانی در بلوار شهید رستم سواری واقع شده و در محدوده شهر قرار دارد.

حیاتی تأکید می‌کند: هیچ مانعی برای اختصاص زمین برای ساخت بیمارستان در «قلعه تل» وجود ندارد و مسؤولان شهر آماده همکاری هستند.

این عضو شورای شهر قلعه تل خاطرنشان می‌کند: هرچند که این مرکز درمانی به عنوان «بیمارستان» از سوی برخی مطرح می‌شود، اما به واقع این پروژه، ساخت «مرکز درمان بستر» است که افزون بر خدمات درمانی به بیماران، مراقبت‌های سه چهار روزه از آن‌ها را به عهده خواهد داشت و در صورت ادامه مراحل درمان به مراکز درمانی پیشرفته در استان منتقل خواهند شد.

گفتنی است، قلعه‌تل در استان خوزستان و در تقسیمات کشوری بخش مرکزی شهرستان باغملک واقع  شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.