مشهد- وزیر اطلاعات اظهار کرد: در دوران غیبت حفظ دین با علماست و این عالم است که می تواند جامعه را از آسیب ها دور بدارد و چراغ دین را روشن نگه دارد تا مردم گرد آن مسیر درست را بیابند و تا اینگونه باشد پیروزی برای اسلام است و شکست برای جبهه کفر حتمی است.

دوران غیبت وظیفه حفظ دین با علماست

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی ظهر جمعه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت‌الله محمد واعظ‌زاده‌خراسانی که در حسینیه نصرت مشهد برگزار شد بیان کرد: آیت‌الله محمد واعظ‌زاده‌خراسانی عالمی مجاهد و ولایی، فقیهی با تقوا و استادی گران‌سنگ بود و به فرموده پیامبر اکرم(ص) مرگ یک عالم جبران‌ناپذیر است و ستاره‌ای است که خاموش می‌شود و خلاء بزرگی پدید می‌آید.

وی با بیان اینکه مرگ یک عالم از مرگ یک قبیله سنگین‌تر است، زیرا عالم است که جامعه را از تحمیل آسیب‌ها محفوظ می‌دارد، افزود: علما مرزبانان مرزهای اعتقادی هستند و در ورای این مرزها ابلیس و جنود او سنگر گرفته است و این عالم است که ابلیس و جنودش را از بین می‌برد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه بیان سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نورانیت خاصی دارد، گفت: متاسفانه در مجالس و محافل امروزی کمتر شنونده احادیث گوهربار ائمه اطهار(ع) هستیم و همین احادیث ارزشمند است که ما را با امامان‌معصوممان و توصیه‌های نابشان آشنا می‌سازد و امام رضا(ع) فرمودند علوم ما را به مردم یاد دهید، زیرا اگر آشنا شوند محب و پیرو ما می‌شوند.

علوی با بیان اینکه نجات اسلام، رواج مکتب و توسعه مذهب را باید همیشه مدنظر قرار دهیم تا فروزان باقی بماند، گفت: علما با مجاهدت خود سبب حفظ دین اسلام و مذهب تشیع شدند و علما تیرهای دشمن را بی‌اثر می‌کنند و بنده‌های پاک خدا را از شبکه‌های ابلیس و افسون مفاسد نجات می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.