اصفهان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر وجود ۱۰۰ کلاس کانکسی در مدارس استان اصفهان، این خبر را تکذیب کرد.

وجود مدارس کانکسی در استان اصفهان تکذیب شد

چندی پیش خبری به نقل از معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان مبنی بر وجود ۱۰۰ کانکس در مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان و اینکه دانش‌آموزان در این کانکس‌ها درس می‌خوانند، در بعضی از رسانه ها متنشر شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین پیرامون انتشار این خبر اظهار کرد: سال ۹۰ طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط وزیر وقت آموزش و پرورش ابلاغ شد که یکی از اهداف این طرح ۶ پایه کردن مقطع ابتدایی بود اما مدارس ساخته شده همه ۵ کلاسه بودند و از این رو همه مدارس ابتدایی با کمبود یک کلاس مواجه شدند.

محمدحسین سجاد با اشاره به اینکه برای رفع این نقص ۳ روش در پیش گرفته شد، ادامه داد: ابتدا با تغییر در نقشه مدارس در حال ساخت، مدارس را به ۶ کلاسه تبدیل کردیم و در مدارس موجود که از قبل وجود داشته و استحکام لازم را دارا بودند، اقدام به ساخت کلاس با شیوه های اصولی کرده و مشکل را برطرف کردیم.

دفتر مدیران مدارس کلاس درس دانش آموزان شدند

وی ادامه داد: البته در این میان دو دسته از مدارس این دو امکان را نداشتند؛ مدارسی که به لحاظ استحکام شرایط مطلوبی را نداشتند و باید به زودی تخریب و بازسازی می شدند و دیگر مدارسی که شرایط ساختمانی آنها به گونه ای نبود که بتوان در آنها ساختمان احداث کرد، به همین دلیل در این مدارس کانکسی را نصب کردیم و قرار شد بخش اداری مدرسه به کانکس  منتقل و دفتر کاری مدیران مدرسه به کلاس درس تبدیل شود.

وی تاکید کرد: در مدارس استان اصفهان تعداد ۹۰ کانکس موجود است نه ۱۰۰ کانکس، آن هم نه به عنوان بخش امور اداری و انبار مدرسه بنا شده و دانش آموزان در ساختمان مدرسه و در کلاس های درس تحصیل می کنند، بنابراین وجود ۹۰ کانکس را در مدارس قبول دارم اما اینکه به عنوان کلاس درس استفاده می شوند را به شدت تکذیب می کنم.

سجاد در خصوص ایمنی این کانکس ها در فصل سرما، خاطرنشان کرد: درباره اینکه این تصمیم درست بوده یا خیر اظهارنظر نمی کنم چون در حیطه مسؤلیت من نیست و به هر حال این واقعیتی بود که در کشور اتفاق افتاد، اما نکته مهم این است که این کانکس ها از نظر ایمنی هیچگونه مشکلی ندارند و مجهز به سیستم گرمایشی مناسب هستند.

وی اضافه کرد: در این کانکس ها بخاری استفاده نمی شود و از نظر ایمنی مورد تایید است اما از نظر ارتباط کانکس ها با مدرسه و وجود فاصله تا ساختمان مدرسه برای تردد دانش آموزان، مقداری جای نگرانی وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: برنامه داریم که در طول دو سال کانکس ها را جمع آوری کنیم به طوری که تا پایان سال آینده اثری از این کانکس ها در مدارس استان اصفهان نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سقف های مدارس استان اصفهان تخریبی هستند، اظهارکرد: سقف این مدارس در شرایط عادی مطمئن اما در مقابل زلزله آسیب پذیر است.

سجاد تصریح کرد: در استان اصفهان۶۰ مدرسه خطر آفرین وجود دارد که در برنامه تنظیم شده تا دو ماه آینده دانش آموزان را به مدارس مطمئن منتقل و با ترمیم و بازسازی این مدارس، نگرانی ها را رفع می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.