تعدادی از اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از عزم خود برای افزایش فشار بر دولت ایران و تشدید تحریم‌های تهران خبر دادند.

 اعضای کنگره آمریکا از افزایش فشار بر دولت ایران و تشدید تحریم‌ها حمایت کردند

به گزارش "قدس آنلاین"؛ گروهی از اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره در سخنرانی‌های خود در نشست یک گروه حامی منافقین در آمریکا، از عزمشان برای افزایش فشار بر دولت ایران خبر دادند. این در حالی است که انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به زودی برنامه خود را برای تقابل با دولت ایران اعلام کند.
اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه هفته گذشته در سخنرانی برای «سازمان جوامع ایرانیان آمریکا» (OIAC) از قصد خصمانه خود برای تشدید فشار بر ایران خبر دادند. این سازمان که به گروهک منافقین وابسته است، از قانون‌گذاران آمریکایی برای ایراد سخنرانی در واشینگتن دعوت کرده بود. سازمان جوامع ایرانیان آمریکا حدود 1 سال است می‌کوشد کنگره را به تشدید فشار بر ایران ترغیب کند.
در بیانیه ادعایی و خصمانه مدیر امور سیاسی سازمان جوامع ایرانیان آمریکا – که خود یک ایرانی است -- خطاب به این نشست آمده است: «تلاش می‌کنیم با پرزیدنت ترامپ و کنگره برای شکل دادن به یک سیاست موفق درباره ایران – قطعی‌ترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا – همکاری کنیم.»
« ایلیانا رز لهتینن»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در سخنرانی خود خطاب به نشست سازمان جوامع ایرانیان آمریکا خواستار افزایش مجموعه‌ای از تحریم‌های موجود بر ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. وی با مطرح کردن ادعاهایی خصمانه علیه ایران افزود: «وقت آن فرا رسیده است که از ابزارهایی که ایجاد کرده ایم، استفاده کنیم و تحریم‌هایمان را توسعه دهیم تا کسب و کارها و زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران را نیز شامل شود... باید در هر نقطه‌ای نظام ایران را هدف قرار دهیم و نه فقط به اجرای تحریم‌هایی که مدت‌هاست نادیده گرفته شده اند بپردازیم، بلکه در هر زمان و مکان ممکن دامنه آن‌ها را افزایش دهیم.»
همچنین «برد شرمن»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان به اتفاق همکارانش طرحی را در کنگره مطرح کرده است که می‌تواند تحویل هواپیماهای بوئینگ را به ایران دشوار و پیچیده کند. وی در حاشیه نشست سازمان جوامع ایرانیان آمریکا، در ادعایی مضحک ایران را متهم کرد از «هواپیماهای به ظاهر غیرنظامی» برای پشتیبانی از جنایات جنگی در بحران سوریه بهره می‌برد.
وی در ادامه اظهارات مضحک خود افزود: «ما به ساز و کاری مستحکم نیاز داریم که تضمین کند هواپیماهای خریداری‌شده و مجهز به فناوری‌های آمریکا (از سوی ایران) برای دستیابی به اهداف نظامی و تروریستی به کار نمی‌رود.» وی همچنین از بانک‌های آمریکا خواست به ایران برای پرداخت هزینه هواپیماهای جدید، وام ندهند.
همچنین در این نشست « دانا روهرباخر»، یک عضو دیگر مجلس نمایندگان از حزب جمهوری‌خواه خواستار افزایش فشار سیاسی آمریکا بر دولت ایران، از طریق حمایت از گروه‌های مخالف و دامن زدن به آنچه وی اختلافات قومی خواند، شد.
اظهارات این اعضای کنگره علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که آمریکا سالهاست از گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه حمایت می‌کند و بسیاری از تحلیلگران، حمایت مستقیم و غیرمستقیم واشینگتن را عامل ایجاد گروه‌های تروریستی همانند القاعده و داعش می‌دانند. حمایت واشینگتن از گروهک منافقین نیز در راستای همین استراتژی قدیمی و نخ‌نمای آمریکا ارزیابی می‌شود.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.