کرج- صبح شنبه و با حضور وزیر بهداشت، درمان ‌و آموزش پزشکی نخستین داروی گیاهی درمان آلزایمر ایران و جهان در البرز رونمایی شد.

نخستین داروی گیاهی درمان آلزایمر ایران و جهان رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح شنبه به منظور رونمایی از داروی گیاهی درمان آلزایمر در ایران و جهان وارد استان البرز شد و طی مراسمی از این دارو رونمایی کرد.

این دارو که در پژوهشکده جهاد دانشگاهی در البرز رونمایی شده است، برای نخستین بار در جهان توسط محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تولید شده است.

در این راستا محققان جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از دانش کهن و بومی ایران در درمان مشکلات مغزی و نیز با بررسی مطالعات روز دنیا در این زمینه توانستند این داروی ارزشمند را تولید کرده و پس از آزمایش اثربخشی آن، طی روزهای آتی معرفی کنند.

شمس‌علی رضازاده رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در حاشیه مراسم رونمایی از این داروی گیاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رسیدن به این مهم،‌ این دارو به 42 بیمار مبتلا به آلزایمر ارائه شد.

وی تأکید کرد: پس از ارائه دارو به این دسته از بیماران، فعالیت‌های شناختی و عوارض جانبی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که بیمارانی که از این دارو مصرف کرده‌اند توانسته‌اند تأثیرات مثبتی را در کنترل بیماری خود داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه این محصول دارای قابلیت معرفی در سطوح بین‌المللی و فروش و عرضه به بازارهای جهانی نیز است، خاطرنشان کرد: پس از رونمایی و معرفی، تمهیداتی برای معرفی این محصول در سطح بین‌الملل نیز انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.