یک افسر عراقی امروز (شنبه) از شناسایی گاز خردل و نیز کشف انباری از موشک های زمین به زمین در شرق موصل خبر داد.

کشف گاز خردل و موشک های زمین به زمین در موصل

به گزارش "قدس آنلاین"، خبرگزاری آسوشیتدپرس، حیدر فاضل از افسران نیروهای ویژه عراق گفت: مقام های فرانسوی هفته گذشته این عامل شیمیایی را آزمایش و تایید کردند که گاز خردل است.
آسوشیتدپرس افزود: نیروهای عراقی یک مخزن گاز شیمیایی و انباری حاوی بیش از دوازده قبضه راکت زمین به زمین دارای نوشته هایی به زبان روسی (اوکراینی) در شرق موصل را به خبرنگاران نشان دادند.
بنا بر اعلام منابع خبری، دلالان ترکیه ای بسیاری از سلاح های مورد نیاز تروریست ها از جمله مواد شیمیایی که در ساخت بمب های شیمیایی کاربرد دارند را با پول کشورهای عربستان و قطر از کشور اوکراین خریداری کرده و در اختیار تروریست های داعش قرار می دهند.
فاضل اضافه کرد که وجود این نوع موشک ها حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش در حال بررسی و آزمایش برای ترکیب گاز شیمیایی خردل با این سلاح ها بوده است.
مقام های عراقی و آمریکایی به کرات درباره تلاش های تروریست های داعش در زمینه ساخت سلاح های شیمیایی هشدار داده اند.
این گروه تروریستی قبلا حملاتی را با استفاده از سلاح های شیمیایی ضعیف آغاز کرده که شمار زیادی مصدوم به جا گذاشته است.
نیروهای عراقی عملیات آزادسازی موصل را از مهرماه آغاز کردند و چندی پیش موفق شدند که بخش شرقی موصل را که با رود دجله از بخش غربی جدا می شود به طور کامل آزاد کنند.
داعش در سال ۲۰۱۴ به عراق حمله کرد و بخش های وسیعی از شمال و غرب این کشور را به اشغال خود درآورد. از آن زمان تاکنون مناطق متعددی از تصرف داعش آزاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.