مشهد- طی مراسمی کلنگ احداث زائرسراهای ارزان قیمت ۲ استان خراسان شمالی و زنجان در منطقه ثامن شهرداری مشهد ظهر شنبه با حضور آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به زمین زده شد.

ساخت زائرسرای ارزان قیمت استان های خراسان شمالی و زنجان در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تخت های ارزان قیمت برای زائران حرم رضوی، از سال ۹۰ طرح ساخت زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد کلید خورد.

آیت الله علم الهدی افزود: برخی استانها به صورت رایگان افراد مستضعف و ناتوان را برای زیارت به مشهد می آورند که اقدامی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سالهای اخیر این امر مورد توجه مسئولان قرار گرفت و امروز شاهد رشد و تقویت ساخت زائرسراهای ارزان قیمت برای محرومان در مشهد هستیم، تاکید کرد: روند احداث زائرسرای ارزان قمیت و فراهم کردن شرایط اسکان برای زائران بارگاه منور رضوی باید با جدیت دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: امید است در مدت زمانی کوتاه، شاهد ساخت زائر سرای باشکوه برای قشر آسیب پذیر و خانواده های مستضعف باشیم.

آیت الله علم الهدی گفت: مردم، استان زنجان را با نام حضرت سید الشهدا(ع) و حضرت زینب(س) می شناسند و این بزرگترین افتخار است که در جوار امام رضا(ع) مهمانخانه اختصاصی داشته باشند.

زائرسرای استان خراسان شمالی در منطقه ثامن به مساحت ۴۹۹ متر مربع و زیربنای سه هزار و ۶۸ متر مربع و زائرسرای استان زنجان نیز در همین منطقه به مساحت ۴۹۷ متر مربع و زیربنای سه هزار و ۵۶ متر مربع ساخته می ‌شود. ظرفیت هر یک از این زائرسراها که در ۹ طبقه ساخته می شوند ۲۰۰ نفر شب است. با افتتاح این دو زائرسرا پیش بینی می شود سالانه ۳۶ تا ۳۷ هزار نفر از این زائرسراها استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.