قزوین-نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حمایت از تولید محصولاتی مانند ژلاتین که مشکوک و گاهی معلوم به حرام است،از بزنگاه های نهی از منکر محسوب می شود.

ورود ژلاتین حرام به کشور باید جلوگیری شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از تنها شرکت تولیدکننده ژلاتین حلال در کشور با بیان اینکه برکت در زندگی موضوعی تشریفاتی نیست، اظهار کرد: خداوند قرآن را کتاب متبرک و با برکت معرفی کرده است و این موضوع نشان می دهد که اگر انسانی می خواهد صاحب زندگی با برکت شود، باید قرآنی باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر زندگی انسان با برکت همراه شود، استعدادهای خود را شکوفا خواهد کرد، افزود: انسان برای اینکه صاحب زندگی بابرکت شود، به قرآن و دستورات آن محتاج است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه جلوگیری از نمونه وارداتی محصولاتی مانند ژلاتین که مشکوک و گاهی معلوم به حرام است، امری ضروی است، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با حمایت از مجموعه های تولیدکننده داخلی این محصول، کشور را از واردات نوع خارجی آن بی نیاز کنیم.

وی افزود: با توجه به گستردگی مسئله و اینکه ژلاتین در صنایع مختلفی از جمله داروسازی و لبنی کاربرد دارد، حمایت از تولید نوع حلال آن از بزنگاه های نهی از منکر به حساب می آید.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: شرعا موظفیم از ورود نوع حرام ژلاتین به کشور جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: با حمایت از تولید ژلاتین در کشور نه تنها استفاده از محصول حلال را در کشور ترویج کرده ایم، بلکه زمینه های اشتغال هرچه بیشتر جوانان را نیز فراهم می کنیم.

آیت الله عابدینی گفت: می توانیم به جایی برسیم که این محصول را به دیگر کشورهای مسلمان صادر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.