فعالان توئیتری وابسته به تروریست‌ها در سوریه از عدم توافق سرکردگان گروهک‎های «احرار الشام» و «جفش» و «نور الدین الزنکی» در خصوص توقف حمله جفش به دیگر گروه‎های تروریستی خبر دادند.

۱۸ مخالفت «النصره» با توقف حمله به دیگر گروه‎های مسلح در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «مزمجر الشام» کاربر مشهور توئیتر که از فعالان نزدیک به گروه‎های تروریستی در سوریه است، اعلام کرد که سرکردگان گروه‌های جبهة فتح الشام (جفش) همان جبهة النصره سابق، «احرار الشام» و «نور الدین الزنکی» برای حل مساله «آغاز حمله‌ جفش به گروهک‌های صقور الشام و جیش الاسلام و دیگر گروه‎های تروریستی مستقر در ریف ادلب و غرب حلب» نشست برگزار کردند.

«مزمجر الشام» از تروریست‌های فعال در توئیتر افزود: محمد الجولانی سرکرده جفش (جبهه فتح الشام) یا همان جبهه النصره سابق در این نشست به احرار الشام پیشنهاد طرح ادغام «زنکی- احرار الشام-جبهه فتح الشام» به عنوان شرط توقف حمله به دیگر گروه‌های تروریستی را داده است.

وی افزود: این نشست بدون دستیابی به توافق با جولانی به پایان رسید، زیرا جولانی با توقف حمله به دیگر گروه‎های تروریستی مخالف است.

جفش و احرار الشام از بزرگترین گروههای مسلح در شمال سوریه هستند.

از سوی دیگر، «احمد عیسی الشیخ» سرکرده ارشد صقور الشام در پیام صوتی تاکید کرد که فرزندش در حمله عناصر «جفش» به مواضع صقور الشام در ریف ادلب، به اسارت این گروهک درآمده است.

حملات جفش به مواضع «صقور الشام و جیش الاسلام» در ریف ادلب با هدف سیطره بر آن با وجود اعلام پیوستن گروهک جیش الاسلام به احرار الشام و تعهد به جلوگیری از وقوع هرگونه درگیری بین جفش و دیگر گروهک‎ها، ادامه دارد.

شایعات جدایی و انشقاق در جفش

«فاضل الشیخ» یکی دیگر از تروریست‎های فعال توئیتر اعلام کرد که معاون جولانی و مدیر کل امور مالی و همچنین دو عضو مشورتی و «فرمانده» نظامی حلب از جبهه فتح الشام جدا شدند و علت آن تصمیم جبهه فتح الشام بر نابودی دیگر گروه‎های تروریستی است.

«عمر الشامی» دیگر فعال توئیتری نزدیک به تروریست‎های سوریه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که چهار گردان احرار الشام پس از لغو ائتلافشان با این گروهک، به جفش پیوسته‌اند.

برگزاری نشست «مذاکرات آستانه» برای حل بحران سوریه با حضور روسیه، ترکیه، ایران و نمایندگان دولت و معارضان سوریه با حضور سفیر آمریکا در قزاقستان، اختلاف میان گروههای مسلح در سوریه را بیشتر کرده است.

در این نشست، بندی اعلام نشده وجود دارد که حاکی است دو طرف (دولت و معارضان) توافق کرده‌اند که جبهة النصره (جفش) را هدف بگیرند؛ اقدامی که لازمه آن پایان دادن ائتلاف گروههای مسلح با النصره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.