۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
کد خبر: 497678

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ایران دیگر تحمل و تاب آلودگی ها را ندارد ، گفت: در دولت فعلی ٩١٥ هزار خودروی فرسوده از سیستم حمل و نقل خارج و با خودروهای نو جایگزین شده اند.

ابتکار: ایران دیگر تاب‌ آلودگی را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار امروز در مراسم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور با تشکر از رئیس جمهور که دولت یازدهم را دولت محیط زیست اعلام کرده است، اظهار داشت: لایحه هوای پاک به مجلس ارسال شده که امیدواریم به زودی تبدیل به قانون هوای پاک شود.
 
وی با بیان اینکه حذف بنزین آلوده پتروشیمی ها و عرضه بنزین یورو 4 باعث شده تا بخشی از آلایندگی هوا کاهش پیدا کند، افزود: تعداد روزهای سالم و پاک شهر تهران تا ششم بهمن سال ١٣٩٢ ، ١٧٧ روز بود که این رقم از ابتدای کار دولت یازدهم تاکنون به ٢٣٤ روز رسیده است.

ابتکار تصریح کرد: تعداد روزهای سالم و پاک شهر اصفهان نیز در این مدت سه برابر شده است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت آلایندگی کلان شهرها ١٦ دستگاه مسولیت دارند که همه باید در این مسیر گام بردارند، اظهار داشت: در دولت فعلی ٩١٥ هزار خودروی فرسوده از سیستم حمل و نقل خارج و با خودروهای نو جایگزین شده اند.

وی ادامه داد: گام بعدی این جایگزینی باید در خودروهای عمومی برداشته شود که جایگزینی 4 هزار تاکسی گام نخست در این مسیر است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه این روند، روندی برد-برد است که رشد اقتصادیِ سبز را به دنبال دارد، گفت: ایران دیگر تحمل و تاب آلودگی ها را ندارد. البته در دولت اقدامات جدی در این زمینه برداشته است؛ به عنوان نمونه مصرف مازوت از ٤٥ درصد در سال ١٣٩٢ به ٩ درصد در سال ٩٥ کاهش پیدا کرده است. همچنین شاخص بَنْزِن به عنوان عاملی سرطانزا، به شاخص ها و حدود استاندارد نزدیک شده است.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.