مشهد- ۵۵ بانوی بستری در بیمارستان روانپزشکی حجازی به همت یک بانوی نیکوکار مشهدی چند ساعتی را دور از تخت بیمارستان در میان جمعی از بانوان خیر شهرمان در میهمانی ساده و پر مهر ساعاتی لذت بخش و شیرینی را تجربه کردند.

میزبانی خیر مشهدی از ۵۵ بانوی بستری در بیمارستان روانپزشکی حجازی

قدس آنلاین-پروین محمدی:بیمارانی که شاید ماه‌هاست به جز سقف سفید اتاق بیمارستان و صدای فریاد بیماران هم اتاقشان چیزی ندیده و نشنیده و یا رنگ آبی آسمان را از یاد برده بودند در یک روز خوب خدا به یکی از تالارهای بزرگ شهرمان دعوت شدند و توانستند در میان بانوان خیربنشینند، حرف بزنند،بخندند و زندگی را باتمام وجود احساس کنند .

بیمارانی که از دختر ۲۵ ساله تا بانوی سالمند به دلیل اختلال روانی حتی در بین اعضای خانواده خود جایی ندارند و محکوم به ماندن در بیمارستان روانی می‌باشند و حالا به همت این بانوی نیکوکار به یک میهمانی دعوت شده اند تا مانند دیگر افراد سالم از آن‌ها پذیرایی شود، به آنان احترام بگذارند و به حرف‌ها و درد دل‌هایشان گوش کنند و این حضور باعث شد تا احساس رضایت و لبخند برای چند ساعت در چهره غمزده و افسرده آنان میهمان شود.

حضور ۵۵ بیمار روانی با لباس‌های صورتی و همرنگ در تالار شریف، باغی از شکوفه‌های بهاری را به نمایش گذاشت و همرنگی بانوی نیکوکار که برای ایجاد ارتباط صمیمی با بیماران، لباسی همرنگ آن‌ها پوشیده و در کنارشان جنب و جوش می‌کرد، زیباترین صحنه‌های عاطفی و انسانی را به وجود آورد و همه را به تحسین واداشت.

کاش آنجا بودید و می‌دیدید بیمارانی را که در مرکز روانپزشکی نیاز به مراقبت ویژه پرستاران دارند دراین تالار و در کنار افراد سالم  باخنده و شادی و رضایت از حضور در جمع مهربانان بر بیماری خود غلبه کرده و جدا از همه خیالات موهوم و استرس و دلواپسی‌ها مثل همه آدم‌های معمولی از شرکت در این میهمانی خشنود بودند و برای چند ساعت خاطرات دوران سلامت خود را مزمزه کردند و این بانوی نیکوکار با این ابتکار توانست برای مدتی کوتاه آن‌ها را به زندگی عادی شان برگرداند. چراکه به تعریف سازمان بهداشت جهانی سلامت تنها نداشتن درد و بیماری نیست؛ بلکه سلامت به معنای داشتن رفاه جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است. 

به اعتقاد خانم تکلو، دلجویی از بیماران نیازمند بخصوص بیماران روانی بهترین راه کمک به سلامت آن‌هاست و همدردی با این بیماران و برگزاری اردوهای یک روزه خارج از بیمارستان در تالارها و باغ و...می تواند در بهبود آن‌ها اثر بسزایی داشته باشد. از این رو خیرین می‌توانند با مشارکت در این زمینه (به طوری که تاکنون دیگر خیرین با در اختیار گذاشتن باغ خود و یا پرداخت بخشی از هزینه برگزاری اردو برای بیماران در این کار شریک شده‌اند) ساعات مفرحی را برای این بیماران فراهم کنند. زیرا بیماران روانی مظلوم‌ترین بیماران هستند و کمک به بهبود آن‌ها قطعاً موجب رضای خداوند خواهد شد.

میترا تکلو که از دوران دبیرستان کمک به همنوعان نیازمند را آغاز کرده، تا کنون با عضویت در انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی، کبدی، سرطانی، ام اس و... و شوراهای مشارکت بیمارستان‌های قائم (عج)، امام رضا(ع)، طالقانی، ابن سینا، حجازی و... و ساخت همراه سرا برای همراهیان بیماران در بیمارستان‌ها، ساخت بخش کار درمانی در بیمارستان ابن سینا به کمک دیگر خیرین و... یکی از اعضای فعال در حوزه خیرین سلامت بوده و امیدوار است بتواند با کمک همسر و فرزندانش بخشی از نیاز بیماران محروم و کم بضاعت و بی بضاعت شهرمان را تأمین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.