مشهد- رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد از تعریف ایجاد هشت باغ موضوعی در طرح مطالعاتی فضای سبز هزار و ۹۹۰ هکتاری حریم کشف رود خبر داد.

سبزی‌های آلوده کشف رود دغدغه ۲۰ ساله مردم مشهد است

صاحبی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به آزادسازی ۱۷ کیلومتر از بستر رودخانه کشف رود اظهار داشت: این در حالی است که مشکل رودخانه کشف‌رود در خارج از محدوده شهر مشهد همچنان باقی است.  

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر ضرورت رفع مسایل کشف رود به عنوان یکی از قدیمی ترین مخاطرات زیست محیطی این کلانشهر گفت: بیش از ۲۰ سال است که مردم مشهد دغدغه مصرف محصولات کشاورزی با استفاده از فاضلاب کشف رود را دارند.

به گفته وی رهاسازی فاضلاب در کشف‌رود و آبیاری مزارع با این فاضلاب سال‌هاست که روح و روان مردم مشهد را به هم ریخته و شهروندان مشهدی مدام نگران سبزی‌ها و صیفی‎جات آلوده تولید شده در حاشیه این رودخانه بوده‌اند.

صاحبی ساماندهی حریم کشف‌رود را از اولویت‌های شورای چهارم یاد کرد و گفت: خوشبختانه شورای شهر مشهد موفق شد با همکاری شرکت آب منطقه‌ای ساماندهی حریم این رودخانه در محدوده مشهد را به شهرداری واگذار کند تا هزار و ۹۹۰ هکتار فضای سبز در آنجا ایجاد شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد وضعیت ۲۰ کیلومتر از حریم رودخانه کشف رود در خارج از حریم مشهد را بسیار تأسفبار دانست و خواستار مشارکت دستگاه‌های متولی برای ساماندهی کل مسیر رودخانه شد.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای استقرار مشاغل مناسب در حاشیه کشف‌رود اشاره کرد و گفت: ساخت تصفیه‌خانه‌ها محلی با همکاری بخش خصوصی در کشف‌رود یکی از دستور کارهای شورای شهر مشهد است.

به گفته وی اعضای شورای شهر مشهد در راستای حمایت از طرح ساماندهی کشف رود به سرمایه‌گذاران تعهد داده‌اند تا زمان برگشت سرمایه و سود مناسب، پساب را از آن‌ها خریداری کنند.

صاحبی تصریح کرد: ایجاد گلخانه‎ها توسط بخش خصوصی هم در حال پیگری است و تنها مشکل این بخش واگذاری تسهیلات دولتی برای شروع کار اس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.