وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داوری و انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر مداخله نداشته است.

سرنوشت نهایی «رستاخیز» توسط احمدرضا درویش اعلام می‌شود/ آثار ارائه شده در فجر بدون هیچ دخالتی انتخاب شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر سینمای ایران در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره امسال یک پیام بسیار مهم دارد و آن امید و نشاط است و سینما از حرکت طبیعی خود عبور کرد و در آغاز یک جهش بزرگ است. ما استراتژی حمایت‌ همه‌جانبه را برای توسعه سینمای ایران انتخاب کرده‌ایم و صنعت سینمای ایران سرمایه بزرگ انسانی دارد که کم‌نظیر است و شاید در منطقه نیز بی‌نظیر باشد.

وی در ادامه افزود: ما با این نیروی انسانی جوانی که وارد سینما شده است به خصوص فیلم‌ اولی‌ها می‌توانیم قدم‌های بسیار بزرگی برداریم سینمای ایران بخشی از هویت ملی ایران است. سینمای ایران بیانگر دردهای مردم است. آغاز این جشنواره در اهمیت تجلیل از شهدا و آتش‌نشان‌های قهرمان بود.

او همچنین اظهار کرد: اساساً سینماگر با مردم زندگی می‌کند و هویت خود را از مردم می‌گیرد، از این منظر مهم‌ترین کانون مردم در جامعه اهالی سینما هستند. ما باید بدانیم صنعت سینما و سینماگران ما سرمایه‌ فرهنگی و اجتماعی و مهم‌تر از همه سرمایه انسانی ما هستند.

صالحی امیری در ادامه گفت:‌ باید قدر همه سینماگران را بدانیم من فکر می‌کنم با اطلاعی که از فیلم‌های جشنواره دارم و گزارشی که گرفتم جشنواره امسال نسبت به گذشته باشکوه‌تر و زیباتر است. به نظرم باید فیلم‌ها را دید و در روز پایانی که با هم در سالن اختتامیه که جمع می‌شویم به قضاوت بنشینیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: نکته مهمی را بگویم که بنده به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد در داوری و انتخاب فیلم‌ها و چهره‌ها مداخله نداشتم. هیأت انتخاب همه تلاش خود را کرد که مستقل و آزادانه و بدون کمترین مداخله این کار را انجام دهد.

وی گفت: من با افتخار عرض می‌کنم که دولت نهاد صنفی سینما را به رسمیت می‌شناسد و تأکید می‌کند دولت نهاد صنفی مطبوعات از جمله خانه سینما را به رسمیت می‌شناسد و تلاش کرده که مسئولیت کار را به خود آنها واگذار کند.

صالحی امیری همچنین اظهار کرد: راجع‌به سازمان صنفی که گفته بودم و با اصحاب فرهنگ و هنر جلسه کارشناسی داشتم و جمع‌بندی ابن بود که باید سینمای ایران یک جهش جدی داشته باشد. این جهش به صورت تشکیل یک سازمان نظام صنفی است که همه اصحاب هنر در آن حضور داشته باشند و مسئولیت به آنها واگذار کنیم. قرار شد سه حوزه صنفی پیش‌نویس این مورد را آماده کنند و ما در دولت مقدمات را آماده کنیم و به مجلس بفرستیم. آنچه درباره نمایش و عدم نمایش فیلم‌ها مطرح می‌شود در حوزه هیأت انتخاب داوری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی براینکه سرنوشت اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» چه می‌شود، گفت: مسئله رستاخیز به یک کمیته حکمیت سپرده شده که آن را بررسی می‌کند و ابعاد آن را به ما گزارش می‌دهد. سه نفر از اصحاب مطرح سینما انتخاب شده‌اند و در حال بررسی اقدامات لازم برای چگونگی برخورد با فیلم رستاخیز هستند. در مجموع حمایت از تهیه‌کننده و کارگردان رستاخیز برای ما مطرح است که انسان‌های بزرگی هستند و شخص آقای درویش کارگردان سینما از افتخارات بزرگ این عرصه است. در آینده نزدیک این کارگردان نتیجه را اعلام می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.