مسئول کمیته روابط خارجی پارلمان عراق بر عزم کمیته برای بررسی مکانیزم «مقابله با مثل» تصمیم دونالد ترامپ برای محدود کردن مهاجرت اتباع عراقی تاکید کرد.

واکنش پارلمان عراق درباره ممنوعیت مهاجرت اتباع عراقی به آمریکا

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «احلام الحسینی» مسئول کمیته روابط خارجی پارلمان عراق در واکنش به تصمیم دولت جدید آمریکا برای ورود اتباع عراقی به آمریکا اعلام کرد که این کمیته روش «مقابله به مثل» را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

نمایند پارلمان عراق گفت:  کمیته روابط خارجی موضوع منع صدور ویزا برای عراقی‎ها در آمریکا بویژه تصمیم دونالد ترامپ برای محدود کردن مهاجرت به آمریکا و عدم استقبال از پناهندگان عراقی و دیگر کشورها را بررسی می‎کند.

وی افزود: طی دو روز آینده با مسئولان وزارت خارجه عراق درباره مکانیزم مقابله به مثل در برابر این تصمیم آمریکا گفت‎وگو خواهیم کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه به وقت تهران فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد.

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.

هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.