این کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به صدور فرمان ممنوعیت رفت و آمد ۷ کشور از جمله ایران به آمریکا، تاکید کرد: بلاشک این تصمیم نسنجیده است و ضرر آن برای آمریکا بیش از ملت ایران است.این تصمیم کاملا نژادپرستانه و از خوی استکبارگری آمریکا ریشه گرفته است و با روح بشر دوستی مخالف است.

ترامپ، وارث ساختار معیوبی است که داعش را پروراند

حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با «قدس آنلاین» در خصوص پیش‌نویس دستورات جدید ترامپ که مهاجرت از ۷ کشور به آمریکا از جمله ایران را ممنوع اعلام کرده است اظهار داشت، بلاشک این تصمیم نسنجیده است و ضرر آن برای آمریکا بیش از ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه این تصمیم کاملا نژادپرستانه است و از خوی استکبارگری آمریکا ریشه گرفته است، افزود: در واقع این اقدام ترامپ نشان دهنده  کم آوردن مستکبرین در مقابل مسلمانان و ملت بزرگ ایران است؛ همانطور که ترزا می اعتراف به قدرت ایران از تهران تا دریای مدیترانه دارد، آنها بعد از انقلاب در مقابلِ استکبارستیزی ملت ایران کم آوردند.

وی با بیان اینکه در این سی و چند سالی که از انقلاب ایران می گذرد، آمریکا در برابر پایداری ملت ما و معتقدین به خط مقاومت شکست خورده است، گفت: در شرایط کنونی آمریکا دارد تلاش میکند این مبارزه حق علیه باطل را جنبه مذهبی و دینی دهد، و در واقع دارد همان کاری را می کند که طرفداران و سازندگان داعش درصددش بودند.

شیخ الاسلام افزود: این درگیریِ دو تمدن است؛ تمدن آزادی خواه، عدالت پروری، عدالت محوری، استکبارستیزی و طرفداری از مظلومان که در انقلاب اسلامی ایران متجلی است و در مقابل؛ سلطه گری، طاغوتی گرایی، زیاده خواهی و برتری طلبی در مقابل انقلاب اسلامی است. در واقع می توان گفت که درگیری این دو تمدن مسیر سرنوشت آینده بشیریت را رقم می زند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین با اشاره به  خشمی که توسط مردم در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان علیه ترامپ که براساس یک ساختارناقص و معیوب وغیر دموکراتیک برمسند ریاست جمهوری آمریکا نشسته است، اظهار داشت: در واقع ترامپ وارث ساختاری است که به گفته خودش، داعش و القاعده را پرورانده و تروریسم را برای اهداف سیاسی خود گسترانده و تلاش می کند شکست های حکومت گذشته را با کشیدن صحنه درگیری به میدان های نژادی، قومی، مذهبی و دینی سرپوش بگذارد؛  بلاشک موفق نخواهد بود چرا که نژاد پرستی با روح بشردوستی مخالف است.

به گزارش «قدس آنلاین» دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه به وقت تهران، فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجرین به آمریکا را امضا کرد.

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت ۹۰ روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان ۳۰ روز بود.

هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

در این فرمان به فهرست «دولت‌های حامی تروریسم»، کشورهایی که «تهدیدی فوق‌العاده» به شمار آمده و آمریکا علیه آن‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده و همچنین کشورهای حاضر در فهرست «کشورها یا مناطق مایه نگرانی» وزارت امنیت داخلی قرار دارند (هفت کشور فوق‌الذکر)، اشاره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.