یزد - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مشارکت خیران و مردم در ایجاد فضاهای آموزشی در استان یزد بسیار خوب می باشد و این استان در زمینه توسعه و تجهیز مدارس رتبه نخست را در کشور از آن خود کرده است.

خیران یزدی در ایجاد فضاهای آموزشی مشارکت خوبی دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مرضیه گرد شامگاه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهارداشت: سال گذشته ۳۵ هزار و ۹۷۷ مورد مصوبه در شوراهای آموزش و پرورش کشور تصویب شد که  ۸۸ درصد این مصوبات اجرایی شده و این رقم قابل توجهی است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش استان ها در سال گذشته، شورای استان یزد رتبه نخست کشوری کسب کرد.

گرد گفت: برای ارزیابی عملکرد شوراهای آموزش و پرورش، ۱۱ شاخص کمی و پنج شاخص کیفی در نظر گرفته شد که استان یزد در این شاخص ها نسبت به سایر استان ها کشور سرآمد بوده است.

معاون وزیر تصریح کرد: یزد در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی درکشور پیشقدم بوده به ویژه در امر نماز از استان‌های موفق در زمینه جذب دانش آموزان بوده است و معتقدیم به طور قطع این امر با بخشنامه و دستورات و ... میسر نشده بلکه با پیروی از الگوها، امر نماز در مدارس جدی گرفته شده است.

گرد خاطرنشان ساخت: شوراهای آموزش و پرورش از ظرفیت های بالایی برخوردارند که باید از آنها برای ارتقاء کیفیت آموزش و افزایش مشارکت مردم در نهاد آموزش و پرورش استفاده شود. و پیش بینی های لازم برای برگزاری همایش ملی هفته شوراها به میزبانی استان یزد انجام شده بود که فوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حادثه ساختمان پلاسکو باعث لغو این همایش شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کار فرهنگی محدود به آموزش و پرورش نیست بلکه نیازمندهمکاری تمام دستگاه هاست، افزود: برای انحراف فکری جوانان در فضای مجازی فعالیت های گسترده ای می شود، بنابراین باید جوانان در مقابل آسیب های این حوزه حفظ شوند و آموزه های دینی با ادبیات متناسب با این نسل با آنها آموزش داده شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش یزد هم با بیان اینکه بودجه و اعتبار دولتی به تنهایی برای نماز و فرهنگ نمازخوانی کفایت نمی‌کند، گفت: با حاکمیت زور، فشار و دستور نمی‌توان نماز را در بین دانش‌آموزان نهادینه کرد و باید با تغییر نگاه در این حوزه وارد عمل شویم.

سیدمحمد میرمحمدی افزود: امروز سرگرمی‌هایی برای دانش‌آموزان فراهم شده که با آموزه‌های دینی همخوانی نداردو تامین بودجه فرهنگی برای ترویج فرهنگ نماز و امور مرتبط با آن در مدارس باید از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.