ایلام- رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با وجود بارش برف و لغزنده بودن راه های ارتباطی بویژه مسیرهای کوهستانی، تردد در همه جاده های این استان جریان دارد ولی رانندگان باید با احتیاط و رعایت سرعت مطمئن حرکت کنند.

تردد در جاده های ایلام روان است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محسن ناصری اظهار داشت: تیم های پلیس راه و راهداری هم اکنون در تمامی گردنه های برفگیر و مناطق کوهستانی که مستقر هستند تا ضمن نظارت بر تردد خودروها، بتوانند خدمات رسانی مناسبی را هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه از ساعتی پیش بارش خفیف برف در برخی مسیرهای ارتباطی استان آغاز شده است، افزود: این بارش ها در محدوده تونل آزادی، گردنه های قلندر، قلاجه و مسیر شباب - حمیل از حجم بیشتری برخوردار است.

رئیس پلیس راه استان ایلام بیان داشت: نیروهای پلیس راه با توجه به گزارش بارش برف اکنون در مناطق کوهستانی و گردنه های برف گیر استان ایلام مستقر هستند و از تردد خودروهایی که فاقد تجهیزات زمستانی باشند جلوگیری می کنند.

محسن ناصری به لغزنده بودن جاده های استان به علت بارش برف اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون گزارش خاصی مبنی بر بروز حادثه رانندگی دریافت نشده ولی همچنان توصیه می شود رانندگان به هشدارهای مأموران پلیس راه توجه کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی مسیرهای ارتباطی استان ایلام باز است، خطر نشان ساخت: تنها در جاده مهران - دهلران بدلیل ریزش یک دهنه پل بعد از خروجی مهران، تردد وسایل نقلیه به کندی صورت می گیرد.

رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد وسایل نقلیه زنجیر چرخ و دیگر وسایل و تجهیزات زمستانی را همراه دارند، تصریح کرد: تنها ۱۵ درصد رانندگان با روش صحیح بستن زنجیر چرخ آشنایی دارند.

محسن ناصری تأکید کرد: با وجود بارش برف و لغزنده بودن راه های ارتباطی بویژه مسیرهای کوهستانی، تردد در همه جاده های این استان جریان دارد ولی رانندگان باید با احتیاط و رعایت سرعت مطمئن حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان محترم از هرگونه شتاب زدگی حین رانندگی در طول مسیر جدا خودداری کنند، گفت: رانندگان بایستی قبل از حرکت از سلامت بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کرده و باک خودرو را پر کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه اجرای طرح زمستانه از ۱۵ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد، اظهار داشت: در چهارچوب این برنامه ۳۴ تیم ثابت و سیار در قالب شش پاسگاه و یک قرارگاه پلیس ‌راه به ‌طور شبانه ‌روزی بر نحوه تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی استان نظارت می کنند.

محسن ناصری با اشاره به اینکه سبقت و سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ خط قرمز پلیس در طرح زمستانه است، افزود: مهمترین عوامل حادثه ساز در مسیرهای ارتباطی استان در سال جاری انحراف به چپ و واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات شاهد کمترین حوادث رانندگی در فصل زمستان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.