گیلان - رییس پلیس راه استان گیلان به شناسایی نقاط پرحادثه در سطح استان اشاره کرد و گفت: از ۱۱۴ نقطه پرحادثه شناسایی شده توسط پلیس راه تعداد ۹۷ نقطه در سطح کشور مصوب شده که با اعتبارات ماده ۲۳ جرایم راهنمایی رانندگی ایمن سازی این نقاط انجام خواهد شد.

۱۱۴ نقطه پر حادثه در جاده های گیلان شناسایی شد/رشت- لاهیجان بیشترین تصادفات را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ حسین محمدپور ظهر روز یکشنبه ۱۰ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه که در قرارگاه پلیس راه استان گیلان همچنین از راه اندازی سامانه پایش هوشمند تصویری ناوگان مسافربری (سپهتن) در گیلان خبرداد .

وی افزود: عملکرد سامانه سپهتن برای کلیه اتوبوس های مسافربری مجهز به GPS  (تجهیزاتی که داخل اتوبوس) و ثبت تخلفات و ارسال آن به پاسگاه نصب شده است وتخلفات اتوبوس را به نزدیکترین پاسگاه منتقل می کند.

وی گفت:  هدف از راه اندازی طرح  سامانه سپهتن را  مدیریت زمان برای ناوگان مسافربری که تمای اتوبوس ها نیازی به توقف در پاسگاه ندارند و فقط اتوبوس هایی که تخلف می کنند از طریق سیستم هوشمند به راننده اخطار داده میشود که در نزدیکترین پاسگاه متوقف شود.

محمد پوربا تاکید به تجهیز سامانه سپهتن توسط رانندگان مسافربری تصریح کرد: پاسگاه های چابکسر، رشت – قزوین ، رشت –لاهیجان ، تالش به صومعه سرا ،آستارا و رشت به انزلی پاسگاههای هستند که به سامانه سپهتن مجهز شده اند و به رانندگان  مسافربری ابلاغ شده که اگر مجهز به این سامانه نباشند از ادامه فعالیت آنها منع خواهند شد.

وی به اجرا یی طرح زمستانه پلیس راه گیلان از۱۷آذر لغایت ۲۰ اسفند همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در ۶ گردنه استان گیلان ۱۸ تیم ثابت و مقطعی اعزام کردیم و بیش از ۶۰ تیم در جلگه ها و گردنه ها در طرح زمستانه پلیس فعالیت دارند .

محمد پور خاطر نشان کرد: مامورین پلیس راه به صورت دوره ای ۷ روزه شبانه روزی در جاده ها مستقر هستند و در مجموع بیش از ۱۳۰ نفر در طرح زمستانه به صورت دوره ای در سطح استان بهره گیری شده است .

وی به طرح پیش روی نوروزی بعد از طرح زمستانه اشاره کرد و افزود: در طرح نوروزی ۶۴ تیم خودرویی بالغ بر ۱۴۰ نفر پیش بینی کردیم ودر تلاش هستیم موانع و نواقص سالهای گذشته  توسط پلیس راه مرتفع شود.

وی تاکید کرد: رانندگان وانت های بین شهری به اداره کل حمل و نقل و راهداری برای گرفتن کارت هوشمند مراجعه کنند و بحث داشتن بارنامه برای رانندگان وانت بار از سال ۹۶ توسط پلیس به طور جدی دنبال خواهد شد .

 بیشترین تصادفات در بزرگراه رشت- لاهیجان اختصاص دارد

محمدپور به پاسگاههایی که بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص دادند اشاره کرد و گفت: پاسگاه رشت – لاهیجان ۲۵ درصد،پلیس راه فومنات ۱۹ درصد و پاسگاه رشت انزلی ۱۳ درصد تصادفات فوتی و جرحی را به خود اختصاص دادند.

وی اذعان کرد :اولویت ساخت پاسگاههای روستایی برای این ۳ پاسگاه پرتصادف تعریف شده است.

وی به موضوع مهم دیگر استفاده از داروهای روان گردان و مشروبات الکلی توسط رانندگان اشاره کرد و افزود:   کنترل سلامت رانندگان با اعزام تیم های کنترل و مجهز شدن پاسگاهها به دستگاه تست الکل انجام می شودو بنا بر ماده ۱۰ رسیدگی به تخلفات مامورین پلیس راه موظف هستند رانندگان را به تست مواد مخدر و مسکرات کنترل کنند.

وی اذعان داشت: رانندگانی که در حالت غیرارادی اقدام به رانندگی کنند ۴۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و علاوه بر جریمه، گواهینامه به مدت ۶ ماه توسط پلیس ضبط و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.