اراک- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد واحدهای اشتغال‌زایی و توان‌افزایی در سطح روستاها در سال جاری خبر داد.

۲۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه و اشتغالزایی در روستاها اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، سید ابوالفضل رضوی اظهار داشت: امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد واحدهای اشتغال‌زایی و توان‌افزایی در سطح روستاها تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: توجهی که دولت به توسعه روستاها و عشایر داشته کارشناسی و اثربخش بوده و این رویکرد در هیچ دولت دیگری وجود نداشته است.

رضوی افزود: دولت لایحه دوفوریتی به مبلغ یک و نیم میلیارد دلار را بر اساس فرامین مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی داد که خانه ملت با یک فوریت آن موافقت کرد و به صورت قرض‌الحسنه در اختیار روستائیان و عشایر در جهت اشتغالزایی قرار گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با نرخ هشت درصد امسال برای ایجاد اشتغال در روستاها به استان‌ها اختصاص یافت و به هر استانی ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص شده است.

وی افزود: از هفته جاری تسهیلاتی از طریق پست بانک به میزان ۳ هزار میلیارد ریال و تا سقف سه برابر و ۲ هزار میلیارد ریال از طریق بانک کشاورزی تا سقف دو برابر برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در روستاها پرداخت می‌شود.

رضوی اظهار داشت: نرخ این تسهیلات نیز هشت درصد است اما شهرستان خمین که جزو مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته است، در بخش واحدهای تولیدی کشاورزی نرخ کارمزد این تسهیلات پنج درصد، در بخش مشارکتی سه درصد و در بخش‌های دیگر نظیر گردشگری و صنعت نزدیک به هفت درصد است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح تولید جواهر و سنگ‌های قیمتی کشور در ناحیه صنعتی روستای آشمسیان خمین، گفت: احداث این واحد می‌تواند ارزش افزوده فراوانی برای کشور ایجاد کند چراکه تاکنون سهم کشور ما از حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلار گردش مالی سنگ‌های زینتی و قیمتی منهای طلا در جهان، به دلیل کم‌توجهی به این صنعت نزدیک به صفر است که استقرار این واحد ارزش افزوده و تولید ثروت برای کشور را در پی دارد و برای ۵۰۰ نفر در منطقه اشتغالزایی خواهد داشت.

وی همچنین بر ایجاد ناحیه صنعتی در روستاها تاکید کرد و گفت: اشتغالزایی برای روستاییان از اقداماتی واجب و ضروری در جهت رشد و توسعه روستاها است که مشخص کردن محل‌هایی به عنوان ناحیه صنعتی در روستا نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

رضوی افزود: توجه به صنایع تبدیلی و فراوری در روستاها از موارد مهمی است که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است و امروز باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

گفتنی است عملیات اجرایی نخستین طرح تولید جواهر و سنگ‌های قیمتی در نواحی صنعتی کشور با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار مرکزی و مسئولان محلی در خمین کلید خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.