دولت صهیونیستی در هفته اول پس از برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا از طرحی برای احداث ۵۶۰ واحد مسکونی برای صهیونیست ها در شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری خبر داد و در هفته دوم نیز از طرح احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی دیگر پرده برداشت.

افشای نقشه تل آویو برای الحاق کرانه باختری و یهودی سازی قدس

به گزارش "قدس آنلاین"، روزنامه الحیات ـ چاپ لندن ـ طی تحلیلی به بررسی اهداف رژیم صهیونیستی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اشاره کرده و آورده است که کاخ سفید هیچ واکنشی به این طرح های اسرائیل نشان نداد و بر خلاف دولت های قبلی آمریکا از سال ۱۹۶۷ تاکنون که شهرک سازی اسرائیل را غیر قانونی می دانستند، حتی با صدور بیانیه و یا اتخاذ موضع جدید، این طرح ها را محکوم هم نکرد.

این روزنامه خاطر نشان کرده است که فلسطینی ها نگران این هستند که دولت اسرائیل از دوره ریاست جمهوری ترامپ برای اجرای طرح های راهبردی معوقه خود در زمینه الحاق نیمی از کرانه باختری به اراضی تحت اشغال این رژیم استفاده کند و هیچ کدام از طرف های بین المللی هم اعتراض موثری به این مساله نکنند.

این طرح های رژیم صهیونیستی همچنین شامل تکمیل روند یهودی سازی بخش شرقی قدس، الحاق مجموعه های  صهیونیست نشین و احداث شهرک "ی ۱" است که آخرین رگ حافظ ارتباط جغرافیایی میان شمال و وسط کرانه باختری و جنوب این منطقه را پاره می کند و باعث اعمال حاکمیت امنیتی رژیم صهیونیستی بر منطقه اغوار می شود که ۲۸ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد. علاوه بر این، طرح های مذکور باعث توسعه شهرک های صهیونیست نشین واقع در اطراف شهرهای بزرگی مانند نابلس، الخلیل، بیت لحم، طولکرم و قلقیلیه و تبدیل آنها به مناطق بزرگ صهیونیست نشین می شود.

بعضی از این طرح های شهرک سازی در وسط کرانه باختری اجرا خواهند شد و واحدهای مسکونی احداث شده تنها یک کیلومتر با منزل محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فاصله خواهند داشت.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.