مولف کتاب «زندگی و زمانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» از اضافه‌شدن اطلاعاتی به این کتاب تا پایان عمر مرحوم هاشمی رفسنجانی خبر داد.

«زندگی و زمانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» تکمیل شد/ کتاب تا پایان عمر را شامل می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  جعفر شیرعلی‌نیا محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر، از ایجاد ویرایش‌هایی روی کتاب «زندگی و زمانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» پس از فوت او خبر داد و گفت: پس از فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از آنجا که این کتاب تا پایان سال ۹۴ را شامل می‌شد کتاب را کامل کردیم تا کل زندگی او را در بر بگیرد.

وی افزود: با توجه به این نکته، ۳۲ صفحه به کتاب اضافه شد و کتاب تا پایان عمر مرحوم هاشمی رفسنجانی را شامل شده و تا روز جمعه بعد از وفات ایشان آمده و آنجا تمام می‌شود.

این پژوهشگر تاریخی در ادامه با اشاره به اطلاعات اضافه شده به این کتاب گفت: از آنجا که در مجموعه‌مان کار تحقیق و پژوهش تمام نمی‌شود و تحقیقات و فیش‌برداری‌ها ادامه دارد، برای اطلاعات این ۳۲ صفحه از داده‌های پنهان استفاده نکردیم و از منابع آشکار برای این بخش استفاده شده است.

او اضافه کرد: همچنین تعدادی عکس هم به کتاب اضافه شده، که برخی خریداری شد و برخی از سوی خانواده در اختیار مجموعه گذاشته شد.

شیرعلی‌نیا گفت: اطلاعات این بخش را به خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی فرستادم و دیدند ولی صحبتی سر آن نداشتند و طبق مشی مرحوم هاشمی که در زمان چاپ همین کتاب دخالتی در اصل آن نداشتن، خانواده‌شان نیز دخالتی نکردند.

وی در پایان گفت: از آنجا که چاپ اول کتاب ۱۰ هزار نسخه بود و در ابتدا ۵ هزار نسخه از آن چاپ شده بود و باقی را به تدریج داشتیم چاپ می‌کردیم، که با درگذشت مرحوم هاشمی، ۵ هزار نسخه دوم را با ویرایش منتشر کردیم و این ۳۲ صفحه را به آن افزودیم که قیمت ویرایش چاپ اول در این ویرایش تغییری نکرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.