۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
کد خبر: 498084

نیشابور- برخلاف تصور غالب جامعه امروزه بیش از ۸۰ درصد سرطان‌ها با تغییر سبک زندگی به ویژه عادت‌های غذایی قابل پیشگیری است.

۸۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در همایش «پویش ملی سرطان» اظهارکرد: حدود۹۰درصد سرطان‌ها علل محیطی دارند و با اصلاح سبک زندگی شامل اصلاح روش طبخ غذا و انتخاب مواد غذایی کم چرب، کم نمک، کم شیرینی، ترک دخانیات، استفاده بیشتر از میوه و سبزجات و ورزش مرتب می‌توان از وقوع آن تا حدود زیادی پیشگیری کرد.

محسن عظیمی نژاد خاطرنشان کرد: استفاده از حرارت زیاد برای طبخ غذا سبب ایجاد عوامل سرطان زا در مواد غذایی می‌شودو هر نوع روغنی را که به درجه حرارت ۱۸۰درجه سانتیگراد برسانیم یا دو باره از آن برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کنیم نه تنها ارزش غذایی ندارد بلکه عاملی برای افزایش ابتلا به سرطان خواهد بود، سوسیس، همبرگر و گوشت‌های فرآوری شده در چنین دمایی سرخ می‌شوند.

عظیمی نژاد یادآورشد: سعی کنیم نان برشته مصرف نکنیم زیرا قرمز شدن سطح نان نشانه برخورد حرارت بالا با آن است و این موضوع خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: حتی الامکان ته دیگ مواد غذایی را مصرف نکنیم، البته می‌توان طبخ غذا را طوری انجام داد که ته دیگ ایجاد نشود، ته دیگ چون حرارت بالایی دیده است برای مصرف مناسب نیست.

وی در مورد مصرف چای و قهوه گفت: ۲ تا ۳ فنجان چای یا قهوه در روز مشروط به رعایت ۳ اصل سلامت مفید است اول چایی داغ و لب سوز نباشد، دوم مصرف قند همراه چای نداشته باشیم و مورد سوم با فاصله حداقل ۲ ساعت از غذا می‌شود آن را مصرف کرد، مصرف چای بلافاصله بعداز غذا موجب ازبین رفتن املاح و مواد معدنی موجود در موجود در مواد غذایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.