خرم آباد- استاندار لرستان در جلسه ستاد بحران استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان را مکلف کرد تا ظرف ۲۴ ساعت مشکلات راه های ارتباطی و روستاها را رفع کنند.

مهلت ۲۴ ساعته استاندار  به دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که بعد از ظهر یکشنبه در استانداری لرستان با حضور برخی مدیران استان برگزار شد، علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در مجموع ۶۱۰ نیروی راهداری در ۷۲ ساعت اخیر مستقیم در عملیات برف روبی فعالیت داشتند و ۳۹۷ دستگاه ماشین آلات نیز فعالیت داشت.

زندی فر با اشاره به عملکرد راهداری استان افزود: تعداد ۶۷ نفر از مسافرین توسط راهداران نجات پیدا کرد، در مجموع ۹۶۸ ساعت بارش داشتیم و در این چند روز ۹۶۱۶ کیلومتر برف روبی در سطح استان انجام شد. وی ادامه داد: حدود ۶ هزار ۸۳۶ تن شن و ماسه در محورها پخش شد، ۲۴۰۱ خودرو آزادسازی و رها سازی شد و ۹۵ دستگاه و ۱۶۱ نفر در حوزه جاده های روشنایی فعالیت داشتند.

زندی فر گفت: میانگین سن ماشین آلات استان ۲۵ سال است و در این مدت تعدادی از آنها خراب شدند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در حال حاضر در حوزه استان لرستان تمام جاده های استان فعال هستند.

زندی فر افزود: مسدود شدن گردنه زالیان مربوط به تصادف یک تریلر در حوزه مرکزی است. وی گفت: از سرهنگ چغلوند رییس پلیس راه استان گلایه داریم چرا که بدون اطلاع راهداری انسداد راه ها را اعلام می کند.

فریدون خود نیا مدیرعامل شرکت برق لرستان نیز در این جلسه گزارش عملکرد شرکت برق را ارائه داد و گفت: در بخش شهری با توجه به تمهیدات اخذ شده هیچ مشکلی در قطعی برق نداریم.

وی افزود: در بحث خطوط فشار متوسط برق که ۲۶۶۸ روستا را تغزیه می کنیم مشکل زیادی وجود ندارد و در حال حاضر فقط برق ۱۵ روستا به خاطر بارش برف قطع است و ۱۳۰ تا ۱۴۰ خانوار در این ۱۵ روستا وجود دارند.

طبق آمار بیان شده هم‌اکنون راه ارتباطی ۲۸۰ روستا قطع است و ۳۰ روستا نیز فاقد برق هستند به همین دلیل هوشنگ بازوند استاندار لرستان، فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان را مکلف کرد تا در ۲۴ ساعت آینده نسبت به وصل کردن برق تمامی روستاهای مذکور اقدام کند و همچنین به علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل برای بازگشایی راه‌های ارتباطی وستاهای مشکل‌دار نیز مهلت ۴۸ ساعته داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.