نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به رفتار دوگانه دولت در خصوص دو حادثه ناگوار تصادف ریلی قطار تبریز ـ مشهد و ساختمان پلاسکو تهران، گفت: متاسفانه دولت در این حوادث رفتار دوگانه از خود نشان داد به طوری‌که فقط برای حادثه ریزش ساختمان پلاسکو عزای عمومی و کمیته ملی تحقیق برای رسیدگی به حادثه را تشکیل داد.

دولت در حادثه ریلی و حادثه پلاسکو رفتار دوگانه از خود نشان داد/ مردم آذربایجان این رفتار دوگانه را فراموش نخواهند کرد/ وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حضور نیافت/ پیگیری استیضاح آخوندی در جلسه آتی مجلس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، احمد علیرضا بیگی اظهار کرد: امروز دهم بهمن جلسه کمیسیون عمران با حضور نمایندگان متقاضی برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزیر برگزار شد.

وی با بیان اینکه باید وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون وضع رسیدگی به استیضاح شرکت داشته و پاسخگو بود، گفت: متاسفانه وزیر راه و شهرسازی در جلسه حضور نداشت و فقط معاونان وزیر در جلسه حضور داشتند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: ساعتی را منتظر حضور وزیر‌ راه در جلسه ماندیم که بالاخره بدون حضور وی جلسه آغاز شد و وارد بررسی موضوع شدیم.

وی با اشاره به اینکه معاونان وزیر راه به این معتقد بودند که هیچ دعوتی از وزیر راه و شهرسازی برای حضور در این جلسه به عمل نیآمده است، افزود: در جواب معاونان استدلال این را داشتیم که اگر بی‌اطلاع بودید پس این تعداد معاونان چگونه با خبر شده‌اند و در جلسه حضور دارند.

بیگی افزود: متن استیضاح همراه با بندها قرائت شد و در رابطه با بند استیضاح مدیر عامل راه آهن توضیحاتی ارائه داد و در نهایت نمایندگان حاضر در جلسه نسبت به پاسخ‌های داده شده قانع نشدند.

وی با تاکید بر اینکه باید وزیر راه و شهرسازی در جلسه حضور داشته و خود پاسخگوی سؤوالات بود، افزود: نمایندگان این بی‌ادبی وزیر راه و شهرسازی در جلسه را با متانت برخورد کردند و جلسه را بدون وزیر برگزار کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخ‌های معاونان وزیر راه و شهرسازی مورد مقبول قرار نگرفت، تصریح کرد: طبق آئین‌نامه در اولین جلسه آتی مجلس شورای اسلامی باید موضوع استیضاح به صحن علنی مجلس برود.

وی با یادآوری اینکه امروز مردم با تجمع در میدان بهارستان تهران خواستار استعفای وزیر راه و شهرسازی بودند، گفت: مردم جمع شده شاکی مسکن مهر بودند و من نیز در این تجمع به سخنرانی پرداختم و مردم را به آرامش دعوت کردم.

بیگی با اشاره به شائبه‌هایی در خصوص پس‌گرفتن امضای برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بعد از جلسه استیضاح صحت و سقم  این شائبه روشن می‌شود.

وی همچنین به رفتار دو‌گانه دولت در خصوص دو حادثه ناگوار کشور از جمله تصادف ریلی قطار تبریز مشهد و ساختمان پلاسکو تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت در این حوادث رفتار دوگانه از خود نشان دادند به طوری‌که برای حادثه ریزش ساختمان پلاسکو عزای عمومی و گروه و کمیته ملی تحقیق برای رسیدگی به حادثه را تشکیل دادند.

بیگی ادامه داد: امروز در جمع مردم معترض به این نکته اشاره کردم که مردم آذربایجان این رفتار دوگانه را فراموش نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در حسرت مسکن مهر فوت کردند و به حق خود نرسیدند و با افرادی که در حادثه ریلی کشته شدند یک وجه تشابه دارند، و آن این است که همه این اشتباهات از بی‌کفایتی یک وزیر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.