مسئولان امنیتی سعودی مدعی هستند، ۳۴ نفر از کسانی که اخیرا در عربستان بازداشت شده‌اند، عضو حزب الله (لبنان) هستند.

عربستان مدعی است ۳۴ عضو حزب‌الله را بازداشت کرده است

به گزارش "قدس آنلاین"؛ روزنامه «مکه» چاپ عربستان مدعی شد که نیروهای امنیتی این کشور طی دوره اخیر ۳۴ نفر را که «عضو حزب الله هستند» بازداشت کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «مکه» اداره مسائل امنیت ملی وابسته به هیأت بازرپرسی و دادستانی کل، این افراد را بازجویی و قرار اتهام را صادر و آنان را به دادگاه جنایی ویژه جرائم تروریستی و امنیت کشور در ریاض، ارجاع داده است. 

مقامات امنیتی سعودی همزمان با ادعای عضویت این افراد در حزب الله لبنان، مدعی‌اند که آنها پنج مأموریت داشته‌اند که عضوگیری، ارتباط با حزب‌الله و پیوستن به این جنبش، از جمله این مأموریت‌ها بوده است. 

گفته می‌شود بیشتر این افراد ملیت سعودی، یک نفر لبنانی و چهار نفر یمنی دارند که حکم ۳۰ نفر آنان صادر شده که ۲۹ نفر به جرم تأیید حزب‌الله به حبس و یک نفر به اعدام محکوم شده است.

پس از شکست سیاست‌های منطقه‌ای عربستان در منطقه،‌ و نزدیک‌تر شدن بیش از پیش رژیم آل سعود به رژیم صهیونیستی، سیاست‌های عربستان علیه حزب‌الله تشدید شد تا جایی که ریاض، نام حزب‌الله را در لیست گروه‌هایی قرار داد که آنان را تروریستی می‌داند. 

عربستان در می ۲۰۱۵ با انتشار بیانیه‌ای، از جمله دلایل درج نام حزب‌الله در لیست تروریستی خود را اینطور اعلام کرد که به دلیل نقشی که حزب‌الله در حمایت از نظام سوریه و اعزام نیرو به این کشور دارد، آن را تروریستی می‌داند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.