خرید جدید تیم فوتبال استقلال که با امید بسیاری به این تیم بازگشته بود، بعد از محرومیت این باشگاه از سوی فیفا در آستانه جدایی از جمع آبی پوشان است.

تیموریان در آستانه جدایی از استقلال/ آندو شاگرد دایی می شود یا جلالی؟

به گزارش قدس آنلاین، آندرانیک تیموریان که نیم فصل اول در تیم ماشین سازی حضور داشت، در نقل و انتقالات زمستانی مورد توجه علیرضا منصوریان سرمربی استقلال قرار گرفت. منصوریان در نظر داشت با بازگرداندن تیموریان، خلا بازیکن باتجربه در میانه میدان را پر کند و بتواند به ناکامی هایش در استقلال پایان بدهد.

حضور تیموریان در استقلال البته یک مانع اساسی داشت؛ شرط سنگین ماشین سازی برای بخشیدن مبلغ قرارداد بالای یک میلیارد تومان. آندو که برای بازگشت به استقلال و البته رسیدن دوباره به پیراهن تیم ملی انگیزه زیادی داشت، ظرف کمتر از چند روز این شرط را پذیرفت تا خیلی زود یکی از خریدهای استقلال لقب بگیرد.

با این حال چند روز بعد از عقد قرارداد با استقلال، فیفا قانون منع خرید بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی را برای استقلال وضع کرد. این محرومیت به دنبال تاخیر در پرداخت مطالبات عادل شیحی بازیکن پیشین استقلال وضع شد.

حالا و در این شرایط جدایی قریب‌الوقوع تیموریان از استقلال را باید مهم‌ترین خبر روزهای آینده استقلال دانست. آندو حتی در راستای پیوستن به تیم دیگری با مسوولان باشگاه استقلال هم به گفت و گو نشسته است اما منصوریان همچنان اصرار دارد آندو را در استقلال حفظ کند. اصراری که شاید در نهایت منجر به محرومیت این بازیکن از نیم فصل دوم شود... جمعه‌ای که از راه می‌رسد قرار است مسوولان باشگاه استقلال بار دیگر به سایت نقل و انتقالات فیفا مراجعه کنند. آن روز اگر پنل ورودی به روی باشگاه استقلال باز شود آنگاه می‌توانند نام تیموریان و جباروف را در فهرست نیم فصل دوم خود وارد کنند اما اگر پنل ورودی همچنان به روی استقلالی‌ها بسته باشد، تیموریان و جباروف تا پایان فصل جاری نمی‌توانند در استقلال بازی کنند.

جسته و گریخته شنیده می‌شود که جباروف بی میل نیست با همین وضعیت در استقلال به تمرین ادامه دهد تا اینکه فصل بعد جواز حضور در میدان را پیدا کند اما وضعیت تیموریان با جباروف کاملا متفاوت است. آندو اگر نیم فصل دیگر از فوتبال دور باشد بازگشتش به تیم ملی سخت و دشوار خواهد شد و بعید است که کارلوس کی‌روش حاضر باشد کاپیتان سابق تیم ملی را در شرایطی که زمان زیادی از میادین دور بوده، به تیمش فرا بخواند.

تیموریان اما نمی‌خواهد نیم فصل بیرون بماند و در اندیشه جدایی است تا شاید با حضور در تیم دیگری شانس‌های خود را برای بازگشت دوباره به تیم ملی زنده کند. احتمالا آندو را در یکی از ۳ تیم نفت، پیکان و حتی صبای قم خواهیم دید. آندو اگر برگه آزادی‌اش را از باشگاه استقلال بگیرد، احتمالا شاگرد دایی، جلالی یا مرفاوی خواهد شد. در همین راستا آندو مذاکراتی هم با پیکانی‌ها داشته است و فرهاد پورغلامی، یکی از مربیان این تیم صحبت‌هایی با شماره ۱۴ سابق تیم ملی داشته که هنوز نتیجه این مذاکرات مشخص نیست. البته شانس حضور آندو در صبا کمتر از حضور در پیکان و نفت است.

باید دید تلاش منصوریان برای انصراف تیموریان نتیجه ای خواهد داشت یا هافبک استقلال قید بازی در این تیم را می زند و برای رسیدن به پیراهن تیم ملی روانه یکی دیگر از تیم های لیگ برتری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.