دانشگاه میشیگان آمریکا اعلام کرد که به رغم دستور اجرایی دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا در زمینه منع صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان، این دانشگاه به تعهدات خود در قبال دانشجویان بین المللی پایبند خواهد بود.

دانشگاه میشیگان آمریکا: حریم خصوصی دانشجویان خارجی را نقض نمی کنیم

به گزارش "قدس آنلاین"، مارک شلیسل رئیس دانشگاه میشیگان در بیانیه ای اعلام کرد: این دانشگاه همچنین اطلاعات حساس از وضعیت مهاجرت دانشجویان خود را فاش نخواهد کرد.
در این بیانیه همچنین بر تعهد دانشگاه میشیگان به جامعه دانشجویان خارجی این دانشگاه که از اواخر دهه ۸۰ قرن نوزدهم میلادی بخشی از دانشجویان آن را تشکیل داده اند، تاکید شده است.
شلیسل افزود: ریاست دانشگاه به حفظ حقوق و فرصت هایی که هم اکنون برای اعضای این جامعه فراهم است، متعهد خواهد بود و در محدوده قوانین به تلاش هایش برای شناسایی، جذب، حمایت و حفظ استعدادهای دانشگاهی در همه سطوح و از سراسر جهان ادامه خواهد داد.
بر اساس گزارش اداره ثبت سوابق دانشجویی، دانشجویان خارجی بخش عظیمی از جامعه دانشجویی آمریکا را تشکیل می دهند و جزء تفکیک ناپذیر آن قلمداد می شوند. این اداره شمار دانشجویان غیرمقیم این دانشگاه را در نیم سال پاییز سال تحصیلی جاری ۶ هزار و ۷۶۴ نفر اعلام کرده است.
دستور اجرایی دونالد ترامپ درباره مهاجرت و منع صدور ویزا برای کشورهای عمدتا مسلمان با مخالفت جامعه دانشگاهی این کشور مواجه شده است. این تصمیم روز جمعه اعلام شد و بعد از ظهر روز شنبه بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانشجو، کارمند و استاد دانشگاه با امضای توماری از شلیسل خواستند تا از اخراج دانشجویان خارجی جلوگیری کند.
دفتر روابط عمومی این دانشگاه نیز در بیانیه ای تاکید کرد: از طریق همکاری با دیگر دانشگاه ها و نهادهای آموزشی در سراسر آمریکا از دانشجویان (خارجی) و اعضای این جامعه حمایت می کنیم.
بسیاری از نهادها و رسانه های آمریکایی تصمیم اخیر ترامپ علیه شهروندان هفت کشور اسلامی را تبعیض علیه مسلمانان دانسته و برای مقاومت در برابر این رویکرد فراخوان داده اند.
پایگاه خبری 'پالیتیکس/Politicus' در این باره نوشت: دستور ترامپ علیه دانشجویانی (خارجی) است که به صورت قانونی برای تحصیل وارد این کشور شده اند. دانشجویان خارجی مهارت ها و تخصص های ارزشمندی را به نیروی کار آمریکا اضافه می کنند و اقدامات ترامپ به اقتصاد این کشور آسیب می زند.
این پایگاه خبری از دیگر دانشگاه های آمریکا نیز خواسته است تا با پیروی از دانشگاه میشیگان موضعی شفاف در مقابل تصمیم اخیر ترامپ اتخاذ کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.